وی اظهار کرد: وابستگان اقتصادی در سفارتخانه‌ها بیشتر بحث‌های کلان اقتصادی را تحلیل و دنبال می‌کنند اما هدف رایزنان بازرگانی ورود به عرصه تجارت خارجی به‌صورت خرد است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در بحث دیپلماسی اقتصادی فقط یک نهاد نمی‌تواند دخیل باشد از این‌رو هم باید سطح داخلی و هم سطح خارجی را توامان نگاه کرد. اگر به اهداف دپیلماسی اقتصادی نگاهی بیندازید خواهید دید تجارت خارجی یکی از اهداف آن است.

قمری در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای تاسیس این سازمان در دهه ۸۰ اعزام رایزن بازرگانی به کشورهای مختلف در دستور کار بوده به نحوی که در یک دوره ۲۰ رایزن بازرگانی از ایران در کشورهای دنیا به‌ویژه در ممالک همسایه فعال بودند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های مختلف جدا از کشورهای همسایه در تونس، الجزایر، کنیا، آفریقای جنوبی، نیجریه، کویت، قطر، ارمنستان، روسیه، افغانستان و پاکستان رایزن بازرگانی داشته است. مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تمامی هم و غم سازمان توسعه تجارت ایران این است که تعداد رایزنان بازرگانی افزایش پیدا کند. وی افزود: فرآیند انتخاب رایزنان بازرگانی یک فرآیند کاملا علمی و کارشناسی است و شاید بیش از یک‌سال طول بکشد. قمری اظهار کرد: در حال حاضر فرآیند انتخاب ۲۰ رایزن بازرگانی انجام شده و افراد جهت اعزام به کشورهای هدف آماده هستند. وی ادامه داد: طی یک تا دو ماه آینده شش رایزن بازرگانی به کشورهای هدف اعزام خواهند شد.