به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، بینظیر جلالی (مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی) در همایش منطقهای روسا و مسئولان کانونهای کارگری بازنشسته و مستمریبگیر تامین اجتماعی جنوب غرب کشور گفت: از کانونهای بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی میخواهیم برای حل مسائل همت کنند و با انعکاس مشکلات مشارکت ویژه داشته باشند.
وی برآورده شدن مطالبات به حق بازنشستگان تامین اجتماعی را منوط به داشتن برنامههای مستند به آسیبشناسی انجام شده دانست و گفت: برگزاری هر همایشی میتواند گرههای بسیاری را بگشاید و تا پایان سال ۳ همایش مشابه برای پیگیری مطالبات به حق بازنشستگان برگزار خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس در این همایش، گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش خدمات این سازمان هستند که از این میان ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمریبگیر ماهیانه بالغ بر سیصد و سی و هفت میلیارد تومان مستمری دریافت میکنند.
ابراهیم کشاورز افزود: ۳۴ شعبه، ۲۵ شعبه اقماری و ۱۵ شعبه کارگزاری تامین اجتماعی در استان فارس خدمات به بیمهشدگان ارائه میکنند.
وی افزود: برابر سیاستهای جاری و رویکرد اصلی سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش اتلاف وقت بیمهشدگان، خدمات غیرحضوری نیز توسعه مییابد.
کشاورز گفت: تعامل خوبی بین سازمان تامین اجتماعی و کانونهای بازنشستگان این سازمان در جهت حل و فصل مشکلات برقرار و این ارتباطات مثمرثمر بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس نیز در این همایش، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار نفر مراجعهکننده از جنوب کشور به مراکز درمانی فارس مراجعه کردهاند.
امیری فعالیت های کانونهای کارگری و بازنشستگی را جان مایه اصلی سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: تامین اجتماعی یک سازمان بینالنسلی است و باید استقلالش برای آیندگان حفظ شود.
علی راستگو، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فارس نیز در این همایش بیمه تکمیلی، ارتقای خدمات درمانی و همسانسازی حقوق بازنشستگان را از مهمترین خواستههای بازنشستگان برشمرد.