وی افزود: با توجه به برنامهریزی که در ماههای گذشته در مسیر حمایت از تولید داخل شکل گرفت و پس از آن با آغاز تحریمها و محدود شدن واردات کالاهای مصرفی ادامه پیدا کرد، فضایی جدید برای گسترش بازار کالاهای ایرانی ایجاد شد که این امر میتواند به افزایش اشتغال و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی کمک کند.
عضو اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه برای تکمیل این فرایند باید برخی مقدمات مهم اجرایی شوند، تصریح کرد: در وهله اول باید توجه کنیم که محدودیت واردات باید به حوزه کالاهای مصرفی مربوط شود و محدودیتی در حوزه مواد اولیه کارخانجات ایجاد نشود؛ زیرا در صورت نرسیدن مواد اولیه، استفاده از تمام ظرفیتهای تولیدی داخل کشور ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر کاهش موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار اهمیت فراوانی دارد.
بر اساس گزارشی از ایسنا، آرگون ادامه داد: در کنار آن، بحث کاهش هزینههای تولید و قیمت تمام شده کالاها نیز موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار قرار بگیرد و به این ترتیب امکان رقابت کالاهای ایرانی با محصولات خارجی افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: برای گسترش بازار کالاهای داخلی، قطعا موضوع توسعه صادرات غیرنفتی اهمیت فراوانی دارد و باید با ارتقای کیفیت و بهینهسازی فرایند تولید، بازار کالاهای تولید داخل را گسترش دهیم.
طبق گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در پاییز سال جاری در قیاس با فصل مشابه سال قبل، با کاهشی ۱.۲ درصدی به ۱۰.۶ درصد رسیده است.
- محمد شجاعی
- کد خبر 15595
- بدون نظر
- پرینت